صدور بیش از ۴۰۵ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق

سرویس ایلام - سرپرست گمرک استان ایلام گفت: ۴۰۵ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار انواع کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان خردادماه از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، با اشاره به روند رو به رشد صادرات در گمرک استان ایلام، اظهار کرد: این میزان کالا با وزن ۷۶۹ هزار تُن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است که این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۹ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی ومحصولات کشاورزی بوده است.

کمری بیان کرد: در مدت یاد شده ۴۹۳ پروانه خروج موقت برای کامیون های کشنده و سایر کالا صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ درصد رشد را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه هزار و ۴۶۳ پروانه ورود موقت صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۱ درصدی داشته است.

سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران با وزن سه میلیون و ۲۲۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

کد خبر 2772284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha