پیشنهاد به ستاد انتخابات استان ایلام برای ایجاد میز خبرنگاران / رضا میرزاد

سرویس ایلام - روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی جهت حضور موثرتر اصحاب رسانه استان در فرآیند برگزاری انتخابات به ستاد انتخابات استان پیشنهادی داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، با اعلام نتایج رسمی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، طبق قانون، روز جمعه پانزدهم تیرماه برای بار دوم رای گرفته می‌شود. 
این رای‌گیری دومین اقدام و عمل ستادهای انتخابات ریاست‌جمهوری در نیمه‌اول تیرماه بوده است، که مسئولیت سنگین و خطیر برای برگزارکنندگان بوده که به‌ حق باید به برگزارکنندگان اعم از نظارت و اجرا دستمریزاد گفت و خسته نباشید! 
رصد ستادهای انتخابات استان‌های کشور در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری (٨ تیرماه ١٤٠٣) نشان از آن دارد که در تمام استان‌ها به استثنای استان ایلام در کنار ستاد انتخابات "اتاق خبرنگاران" یا "میز خبرنگاران" پیش‌بینی که خبرگاران حاضر در این اتاق یا میز به رصد میزان مشارکت، تعداد تعرفه‌ها، شوروشوق مردم و حضور احاد مردم را به طرفی عکس و فیلم و گزارش روایتگری می‌کنند و حماسه حضور مردم دیارشان را در سطح رسانه‌های محلی، ملی و جهانی به نمایش می‌گذارند. 
این اقدام ستادها در ایجاد"اتاق" یا "میز " خبرنگاران موجب آن شده است، تا خلق حماسه پرشور مردم استان‌های مربوطه را به ایران و جهان مخابره و مانع انتشار اخبار غیر موثق و فاقد منبع خبری معتبر شود. 
از طرفی فیلم، تصویر، خبر و گزارش معتبر با منبع مشخص روایت و از گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار زرد نیز پیشگیری و التهاب‌های کاذب را فروکش و واقعیات را از زبان مسئولان ستاد انتخابات به‌ جامعه مخاطبین منعکس و جریان اطلاع‌رسانی درست و دقیق و دروازه‌بانی خبر نیز به نیکو انجام می‌شود. 
در انتخابات (٨ تیرماه ١٤٠٣) در ستاد انتخابات استان ایلام این "میز" یا "اتاق" پیش‌بینی نشده بود، دسترسی خبرنگاران برای صحت‌سنجی اخبار، شایعات و آنچه در بین مردم منتشر می‌شد، با مشکل عدیده مواجه و برای کسب خبر باید از هفت خوان رستم و ده‌ها تلفن و غیره می‌گذشتند. 
جالب آن که بعد از طی طریق هفت خوان رستم به مسئول مربوطه نیز دسترسی میسر نمی‌شد و درنهایت با این پیام مواجه می‌شدند که " مخاطب محترم در دسترس نیست و یا مخاطب محترم گوشی خود را خاموش کرده است". 
برای پرهیز از این وضعیت در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در استان ایلام در فرصت باقیمانده تا زمان برگزاری، پیشنهاد آن است ستاد انتخابات استان ایلام به مانند سایر استان‌های کشور با حضور خبرنگاران رسانه‌های معتبر و دارای صلاحیت "میز" یا "اتاق" خبرنگاران را در ستاد تشکیل و مسئول پاسخگویی برای گزارش لحظه ای فرآیند انتخابات تعیین تا خبرنگاران بتوانند اخبار موثق و معتبر را انتشار و حضور پر شور و با نشاط مردم حماسه ساز و شورآفرین استان ایلام در استان و کشور به مانند سایر استان‌ها تبلیغ و به صدر اخبار بنشیند.

کد خبر 2772311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha