اهداف اصلی اردوغان از آشتی با بشار اسد

سرویس جهان- روزنامه نشنال هدف اصلی رئیس جمهور ترکیه از تلاش برای آشتی با رئیس جمهور سوریه را از بین بردن یگان های مدافع خلق و بازگشت آوارگان سوریه از ترکیه عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، در هفته های اخیر دو کشور ترکیه و سوریه که به دلیل مداخلات نظامی آنکارا در خاک سوریه  روابطشان تیره است، تمایل خود را برای ترمیم رابطه نشان داده اند.

 ترکیه تاکنون سه عملیات نظامی زمینی در سال های 2016، 2018 و 2019 در خاک سوریه انجام داده که هدف اصلی آن خارج کردن مناطق شمال سوریه از کنترل نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق یا YPG بوده است. ترکیه همچنان نسبت به تصرف باقی مانده مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تلاش می کند.

روزنامه نشنال در تحلیلی پیرامون تلاش های آشتی جویانه دو که اخیرا بغداد نیز آمادگی خود را برای کمک به آن اعلام کرده، احتمال داده است دیدارهایی در سطح وزارت خانه های دو کشور در بغداد صورت بگیرد و دو طرف مسیرهای بهبود رابطه را تجزیه و تحلیل کنند. این روزنامه افتتاح یک گذرگاه جدید میان ترکیه و سوریه و تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه را نشانه ای از پیشرفت در این مسیر دانشته است اما نقش روسیه را به سبب متحد بودن این کشور با ترکیه و سوریه در این راه مهم ارزیابی کرده است.

روزنامه نشنال هدف اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آشتی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را فراهم کردن زمینه تضعیف یا حذف نیروهای کرد سوریه به دست نیروهای دولتی سوریه دانسته است. این روزنامه تاکید کرده است ترکیه نمی خواهد همه فواید آشتی به جیب دمشق برود. اردوغان می خواهد  نیروهای دولتی سوریه را به جان نیروهای کرد سوریه بیاندازد.

 نشنال یکی دیگر از اهداف این تلاشها را فراهم کردن زمینه بازگشت چند میلیون آواره سوریه از ترکیه دانسته است.

کد خبر 2772319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha