دستگیری مقامات ENKS توسط افراد مسلح نزدیک به PYD

سرویس سوریه - تعداد قابل توجهی از مقامات ENKS عصر دوشنبه مقابل دفتر سازمان ملل در قامشلو توسط افراد مسلح نزدیک به PYD دستگیر شدند. ENKS نیز ضمن محکوم کردن دستگیری این افراد خواستار محکومیت آن توسط ایالات متحده نیز شد.

به گزارش کردپرس، افراد مسلح نزدیک به حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) بعد از ظهر روز دوشنبه به تجمع شورای میهنی کردهای سوریه(ENKS) در مقابل مقر سازمان ملل متحد در قامشلو کردستان سوریه حمله کردند و تعدادی قابل توجه از مقامات این شورا را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند. پس از این اقدام ENKS با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دستگیری این افراد خواستار محکومیت آن توسط ایالات متحده نیز شد.

به نوشته آژانس خبری باس‌نیوز، ، عصر روز دوشنبه حوالی ساعت ۶، افراد مسلح نزدیک به PYD تعدادی از مقامت ENKS را هنگامی که در حال برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل دفتر سازمان ملل در قامشلو بودند، ربودند.

به گفته منابع این آژانس خبری، در میان افراد ربوده شده، «سلیمان اوسو» رئیس شورای رهبری ENKS، «محمد اسماعیل»، «عبدالصمد خلف برو»، «فیصل یوسف» و «نعمت داوود» از اعضای شورای رهبری و همچنین «طاهر حصاف» دبیر کل آن حضور داشتند.

روز دوشنبه ENKS در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این شورا خواستار تجمع اعتراضی در ساعت ۶ عصر دوشنبه در مقابل مقر سازمان ملل در قامشلو شده است.

منابع روداو تایید کردند که افراد ربوده شده پس از ربایش توسط افراد مسلح نزدیک به PYD، آزاد شده‌اند.

پس از این حوادث، ENKS در بیانیه‌ای حمله به تظاهرات‌کنندگان را محکوم کرد و از تمامی فعالان اجتماعی، حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه ایالات متحده خواست که این اقدام علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و ENKS را محکوم کنند.

کد خبر 2772326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha