سخنگوی اتحادیهه میهنی کردستان: تهمت‌های مطرح شده دربارۀ آتش سوزیها سناریویی مضحک و بی اساس است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان با بیان این که  متهم کردن حزب اتحادیه میهنی به دست داشتن در آتش سوزی بازارهای اقلیم کردستان بخشی از تبلیغات و مبارزات انتخاباتی است افزود: آنچه که برخی از طرفها انجام می‌دهند موضوع جنگ داخلی است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، روز دوشنبه سعدی احمد پیره سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد خود را برای برگزاری انتخابات آماده می‌کنیم نه برای برپا کردن جنگ داخلی، ما همچنین این سناریوهایی که به اتحادیه میهنی کردستان نسبت داده می‌شوند را به شدت تکذیب می‌کنیم و هیچ حزبی دیگری نمی‌تواند "دستهای چرب خود را بر سر ما بمالد" (عملکرد ناشایست خود را بە ما نسبت دهد) ما هیچ ارتباطی با این آتش سوزیها نداشتیم و اظهارات مطرح شده در این باره سناریویی مضحک و بی اساس است.

این در حالی است که روز دوشنبه هر دو وزارتخانه داخلی عراق و اقلیم کردستان در یک کنفرانس خبری در بغداد از افشای شبکه‌ای متشکل از افراد متهم به آتش کشیدن چندین نقطه در کرکوک و اقلیم کردستان خبر دادند.

هیمن میرانی مدیر کل دفتر وزارت داخله اقلیم کردستان گفت: «رهبری این شبکه را فردی به نام هنر فخرالدین احمد و کارمند نیروهای تیپ ۷۰ برعهده داشته و فرد دیگری از آنان به نام محمد نجات حسن افسر دستگاه ضد ترور سلیمانیه است که از سوی پ. ک.ک در کفری و سلیمانیه و سنگسر برای انجام این کار آموزش دیده‌اند».

سخنگوی حزب اتحادیه میهنی کردستان در این باره تصریح کرد همه ما برای انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم در این زمینه تلاش کرده‌ایم، متوجه شدیم که تحقیقاتی انجام گرفته و تعدادی از افراد دستگیر شده‌اند به خصوص دستگاه اطلاعاتی عراق به ما خبر دادند که فردی که منسوب به سرباز دستگاه ضد ترور است اعتراف کرده در قبال دریافت ۸۰۰ دلار این کار را انجام دهد که این موضوع به هشت تا نه ماه قبل مربوط می‌شود، در آن زمان دستگاه ضد ترور همه امتیازات این سرباز را از وی سلب کرده است و مورد تحقیقات دستگاه اطلاعاتی عراق  در این زمینه قرار گرفت امروز نتیجه این تحقیقات مشخص شد و اظهارات سخنگوی وزارت داخله عراق را شنیدیم که از این مجرمان و انجام و نتیجه تحقیقات در این باره صحبت می‌کرد به گفته افراد دستگیر شده اسم حزبی سیاسی به میان آمده است اما به هیچ عنوان نامی از دستگاه ضد ترور و تیپ هفتاد برده نشده است.

 به گفته وی زمانی که اظهارات به زبان کردی و از سوی نماینده وزارت داخله اقلیم کردستان مطرح شدند تبلیغات انتخاباتی برعلیه اتحادیه میهنی کردستان  آغاز شد که گویا اتحادیه میهنی و دستگاه ضدترور مرتکب ای کار شده است، ما  و حزب دمکرات کردستان هر کدام یک حزب بزرگ سیاسی هستیم، احزاب بزرگ دیگری هم وجود دارند ممکن است برخی افراد خود را به ما منسوب دهند اما گماشته شده باشند، خیلی از افراد دست به انجام اعمالی زشتی می‌دهند و خود را به ما نسبت می‌دهند اکنون نیز پس از این همه هیاهو خود را برای مبارزات و تبلیغات انتخاباتی آماده می‌کنیم نه برای شروع جنگ داخلی.

سعدی احمد پیره همزمان افزود کاری که آنها انجام می‌دهند موضوع جنگ داخلی است زیرا فرد بازداشت شده اعتراف کرده است که ۸۰۰ دلار برای انجام این کار دریافت کرده است چرا از وی نمی‌پرسید از چه کسی این مبلغ را دریافت کرده است!؟ مطمئنا از اتحادیه میهنی دریافت نکرده است این حزب در آن زمان این کار را محکوم کرده است هنوز هم آن را محکوم می‌کند و در این باره با همه طرفها همکاری کرده است.

کد خبر 2772329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha