همسر رئیس جمهور عراق: کسانی که مخالف حضور آمریکا در عراق هستند چرا نسبت به  ورود ارتش ترکیه سکوت کرده‌اند؟

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ همسر رئیس جمهور عراق و عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد تحولات اخیر دهوک جای دست اشغالگری را نمایان می‌کند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، شاناز ابراهیم احمد همسر رئیس جمهور عراق در یادداشتی نوشت نقض گسترده قوانین بین‌المللی نیروهای مسلح وابسته به یک دولت همسایه در درون خاک ما ایست بازرسی مستقر می‌کنند و از طریق آن رفت و آمد می‌کنند.

وی اشاره کرد مردم این منطقه به خاطر تداوم بمبارانها و درگیریهای مسلحانه احساس ترس و وحشت دارند و مضطرب هستند بسیاری از مردم این منطقه گفته‌اند که به آنها هشدار داده شده است تا در عرض ۲۴ ساعت آینده خانه‌های خود را ترک و تخلیه کنند، در غیر اینصورت برای جابه جایی آنها به زور متوسل خواهند شد و در زیر بمبارانهای مداوم قرار خواهند گرفت.

به گفته شاناز ابراهیم احمد در حالی که بغداد و اربیل اردوگاهها آوارگان داخلی را تعطیل می‌کنند آنها معتقدند که بهتر است  آوارگان به خانه‌های خود باز گردند اما اکنون در مقابل بحران جدید آوارگی در دهوک قرار گرفته‌ایم.

وی افزود در طول دهها سال متمادی مبارزه برای وجب به وجب این سرزمین و حاکمیت آن قدرتمندانه جنگیده‌ایم، و دهها مردم بی گناه در این راه قربانی شده‌اند تحولات اخیردر دهوک نیز جای دست اشغالگری را نمایان کرد آیا کسانی که مخالف حضور نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق هستند اکنون سکوت می‌کنند؟

در یادداشت شاناز ابراهیم احمد آمده است آیا ورود بیش از ۳۰۰ تانک زرهپوش نظامی و صدها سرباز خارجی به دهوک حاکمیت عراق را که با زحمت فراوانی به دست آمده است را زیر سوال نمی‌برد؟

کد خبر 2772363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha