شناسایی ۷۵۹۰ واحد مسکونی خالی در کردستان/۳ شهرک مسکونی ایجاد می شود

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بر اساس پایش راه و شهرسازی کردستان، ۷ هزار و ۵۹۰ واحد خانه خالی در سطح استان شناسایی و پرونده مالیاتی برای آنها تشکیل شده است.

به گزارش کرد پرس، جهانگیر الیاسی در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان، گفت: برنامه دولت برای احداث مسکن حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان ۳۶ هزار واحد بود که تامین زمین برای ۲۸ هزار واحد تاکنون قطعی شده و در صورت الحاق اراضی که در نظر گرفته شده این میزان به ۳۷ هزار واحد می رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان مسکن در کردستان ۹۲ هزار نفر است، این نشان می دهد که نیاز به مسکن در این استان بیش از استان های دیگر کشور است و در این مدت برای ۳۷ هزار نفر از این متقاضیان زمین تامین شده و یا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: یکی از مشکلاتی که در بحث نهضت ملی مسکن در کردستان با آن مواجه هستیم، توپوگرافی خشن منطقه است که هزینه های خاکبرداری و آماده سازی زمین ها را چندین برابر می کند و در برخی از پروژه ها تا ۶۰ متر ارتفاع ترانشه برداری داشته ایم.

الیاسی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم مرغوبیت اراضی مجاور شهرهای کردستان است که از لحاظ مرغوبیت درجه یک و یا ۲ هستند و همین مسئله باعث شده تا نتوانیم این اراضی را به محدوده شهرها الحاق کنیم و با کمبود زمین مواجه شویم.

وی یادآور شد: با وجود تمام این چالش ها ایجاد ۳ شهرک مسکونی در شهرهای کردستان در دستور کار قرار گرفته و طرح های جامع آن با مساحت یک هزار هکتار طراحی شده و در انتظار تائید آن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری نیز حمایت های مناسبی از مالکان واحدهای مسکونی بافت های فرسوده انجام شده و بسته های تشویقی ۱۹ گانه ای تدوین شده و در در همین ۴ ماه اخیر برای یک هزار و ۱۰۴ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

الیاسی گفت: راه و شهرسازی دنبال ایجاد نظام و قانونمندی در بنگاه های مسکن استان است و در همین راستا هیات نظارت این اداره کل طی سال گذشته در قالب یک هزار و ۳۹۵ بازدید یک هزار و۶۵۹ مورد به بنگاه های مسکن تذکر داده است.

وی با بیان اینکه ما مشکل مسکن نداریم بلکه مشکل اصلی خانه های خالی است که حتی مالیات هم پرداخت نمی کنند، افزود: بر اساس پایش راه و شهرسازی کردستان، ۷ هزار و ۵۹۰ واحد خانه خالی در سطح استان شناسایی و پرونده مالیاتی برای آنها تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: این تعداد خانه خالی می تواند فرصت مسکن برای ۷ هزار و ۵۹۰ خانواده ایجاد کند و در بازار اجاره مسکن تاثیر بگذارد لذا تمام مالیاتی که از این واحدها قرار است اتخاذ شود به حساب شهرداری ها واریز خواهد شد.

کد خبر 2772376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha