واکنش اداره خودگردان کرد سوریه به مذاکره آنکارا- دمشق

سرویس جهان- نماینده اداره خودگردان کرد سوریه در اقلیم کردستان، ناآرامی ها در مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه را یکی از پیامدهای مذاکرات میان ترکیه و دولت مرکزی سوریه دانست.

به گزارش کردپرس، در میانه ابراز تمایل ترکیه و سوریه برای مذاکره و نیز انتشار برخی گزارشها پیرامون دیدار نمایندگان این دو کشور در بغداد، ناآرامی هایی در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال غرب سوریه گزارش شده، که بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، 4 نفر کشته و بیش از 20 نفر مجروح شده اند.

فتح اله حسینی، نماینده اداره خودگردان کرد سوریه در اقلیم کردستان عراق، به نشریه نیو عرب گفته است ناآرامی ها در عفرین، اعزاز و الباب نتیجه مستقیم نزدیک شدن آنکارا به دولت سوریه است. دمشق از ترکیه خواسته است از مناطق تحت کنترل خود در خاک سوریه خارج شود. او شورش متحدان ترکیه در این مناطق را واکنش طبیعی آنها به تضمین های امنیتی ترکیه درباره آنها دانست که یا این توافق بی اثر خواهد شد.

او دست داشتن نیروهای کرد سوریه در ناآرامی های این مناطق بویژه عفرین را رد کرد و گفت این نیروها بر اساس توافق خود با ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا، تنها به محافظت از خود در برابر حملات تروریستی پاسخ می دهند.

نماینده اداره خودگردان کرد سوریه در اقلیم کردستان هشدار داد توافق احتمالی میان ترکیه و دولت مرکزی سوریه، بر موقعیت و وضعیت کردها، اداره خودگردان کردی و حتی اقلیم کردستان عراق تاثیر خواهد گذاشت.

فتح الله حسینی ضمن تایید ادامه مذاکرات میان اداره خودگردان کرد سوریه و دمشق، نتایج این مذاکرات را ناامید کننده خواند و دولت سوریه را، به سبب آنچه تعهدهای محدود این کشور خواند، مقصر عدم توفیق در این مذاکرات دانست.

کد خبر 2772381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha