مسعود بارزانی: اگر نیت خوبی وجود داشتە باشد، مشکل لاینحلی میان اربیل و بغداد باقی نخواهد ماند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی پس از دیدار با محمد شیاع سودانی نخست‌وزیر عراق فدرال، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ابراز خرسندی از سفر امروز به بغداد و دیدار با سودانی‌، هدف از این سفر را تقویت تلاش‌های نخست‌وزیر عراق و باز شدن گره‌های کور و بهبود روابط دو دولت عنوان کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از کردستان 24، مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان ضمن دیدار با نخست وزیر عراق و اعضای چارچوب هماهنگی ادارۀ دولت، از نخست‌وزیر اقلیم کردستان مسرور بارزانی و محمد شیاع سودانی نخست‌وزیر عراق فدرال و همه مقامات سیاسی عراق و اقلیم کردستان که در گذشته برای بهبود روابط اربیل و بغداد تلاش کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

متن سخنان مسعود بارزانی به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

 از دیدار برادرم آقای سودانی بسیار خرسندم. هدف از سفر من به بغداد تقویت تلاشهای انجام شده در گذشته تحت رهبری نخست‌وزیر و بهبود روابط بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان است. من می‌خواهم از برادرم، نخست‌وزیر محمد شیاع سودانی تشکر کنم و از تلاش‌های نخست‌وزیر عراق و نخست‌وزیر اقلیم کردستان و همه‌ی مقامات هر دو دولت که تلاش زیادی کردند، حمایت می‌کنم.

همان‌طور که نخست‌وزیر گفتند، بحث و گفتگوی ما در مورد اوضاع داخلی و منطقه‌ای  سازنده بود. ما به هماهنگی و همکاری خود ادامه خواهیم داد.

 من می خواهم تکرار کنم که ما همیشه گفته‌ایم که اگر نیت خوبی وجود داشته باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت که لاینحل باشد. خدا را سپاسگزاریم که اکنون نیت وجود دارد و برادر عزیزم نخست‌وزیر عراق این نیت را رهبری می‌کند که این آرامش را برای ما ایجاد کرده‌است. امیدوارم نتایج در جهت منافع همه‌ی عراقی‌ها باشد بار دیگر از این استقبال گرم شما سپاسگزارم و از دیدار گرم جناب‌عالی بسیار خوشحالم

کد خبر 2772397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha