اتحادیه میهنی سه پست در استان نینوا را تحویل گرفت/ حزب دمکرات کردستان جلسه شورای این استان را تحریم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ اتحادیه میهنی در شورای استانی نینوا سه پست را تحویل گرفت در مقابل حزب دمکرات کردستان جلسه شورای این استان را تحریم کرد و هیچ پستی را تحویل نگرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، محمد کاکه‌یی رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در استان نینوا خطاب به رسانه این حزب اعلام کرد اتحادیه میهنی کردستان موفق شد سه پست را در سطح استان نینوا کسب کند که در پی آن سردار سیامند فرماندار شهرستان مخمور و داود جندی مدیر ناحیه سنونی و یاسر شیخ عصاف مدیر ناحیه وانکی شدند.

وی تصریح کرد این پستها استحقاق انتخاباتی هستند که در جریان رای گیری برای اتحادیه میهنی تعیین تکلیف شده‌اند.

حزب دمکرات کردستان در شورای استانی نینوا شریک اصلی بود که روز چهارشنبه جلسه شورای این استان را تحریم کرد و هیچ پستی را از این شورا تحویل نگرفت.

حزب دمکرات کردستان حاضر به واگذاری پستهای شورای استانی نینوا نیست.

شایان ذکر است که مسئول شاخه بیست و سوم حزب دمکرات کردستان با بیان این که فرماندار و مدیر ناحیه یک در پست خود به فعالیت ادامه خواهند داد افزود آنها و عضویت خود را در شورای استانی نینوا را به حالت تعلیق دراورده‌اند و هیچ حزب سیاسی قادر به اجرای تصیمات سیاسی در مورد آنها نخواهد بود.

پس از آنکه عصر روز چهارشنبه مناصب شورای استانی نینوا به احزاب این شورا به جز حزب دمکرات کردستان واگذار شد مسئول شاخه بیست سوم حزب دمکرات کردستان در این رابطه پیامی را منتشر کرد.

در پیام «سنگر کانبی گوره» مسئول شاخه بیست و سوم حزب دمکرات کردستان آمده است کسانی که فکر می‌کنند خارج از قوانین  و مقررات و اصول قانون اساسی عراق و خارج از ماده 140 قانون اساسی عراق می‌توانند  مؤامره (مذاکره) کنند و اراده را بر مردم مخمور و قراجی عزیز تحمیل کنند یکی بار دیگر به خیال خام می‌پردازند.

وی افزود هیچ حزبی قادر نیست که تصمیم غیر قانونی و خارج از قانون اساسی را اجرا کند بنابراین فرماندار و مدیر این ناحیه در پست خود باقی خواهند ماند.

سنگر کانبی همچنین اعلام کرد حزب دمکرات کردستان عضویت خود در شورای استانی نینوا را به حالت تعلیق درآورده است.

کد خبر 2772408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha