۲.۸ میلیون تردد بین استانی در محورهای کردستان ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در خرداد ماه امسال ۲ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۲۲ تردد بین استانی در محورهای استان به ثبت رسید.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی گفت: براساس تحلیل داده های مرکز مدیریت راه های استان، تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در خرداد ماه ۱۴۰۳ به میزان ۲ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۲۲  تردد بوده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۷ درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به خرداد ماه قبل ۴ درصد کاهش و در مقایسه با ماه گذشته ۲۰ افزایش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: بیشترین افزایش و کاهش محورها به ترتیب بیشترین تردد محورها، دیواندره _ بوکان با ۲۸ درصد و بیجار - زنجان با ۲۷ درصد افزایش و بیشترین کاهش تردد محورها در کامیاران - روانسر با ۳۱ درصد و کامیاران - کرمانشاه با ۲۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

حسنی ادامه داد: با استفاده از اطلاعات بدست آمده از سامانه های پلاک خوان منصوبه در محورهای مواصلاتی استان، می توان سهم تردد پلاکهای هر استان در استان کردستان مشاهده کرد که جمعاً یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۷۶۳ پلاک در خرداد ماه توسط سامانه ها رصد شده است.

وی یادآور شد: همچنین با استفاده از اطلاعات این سامانه می توان پراکنش خودروهای استان کردستان را در دیگر استان ها مشاهده کرد که براساس آن ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۵۴ تردد مربوط به خودروهای استان کردستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در خارج از استان به واسطه همجواری و نزدیکی در استان های همدان، مرکزی، کرمانشاه و تهران ثبت شده است.

کد خبر 2772445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha