امام جمعه ارومیه رای خود را به صندوق انداخت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه رأی خود را به صندوق انداخت.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ۱۵ تیرماه در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصلای امام خمینی ارومیه رأی خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در حاشیه اخذ رأی، بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و افزود: بر اساس تاکید دین اسلام، رهبر انقلاب و بزرگان دین بر همگان وظیفه است در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند. 

وی ادامه داد: حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فردی اصلح بر اساس رعایت معیارهای اعلام شده رهبر انقلاب، اقتدار نظام و عزت کشور حفظ و تضمین می‌شود. 

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در دین اسلام همواره به مشارکت افراد در تعیین سرنوشت تاکید شده و حضور در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان انتخاب فردی برای مدیریت کلان کشور وظیفه شرعی و شهروندی است.

دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته، هشتم تیر برگزار شد و به دلیل کسب نشدن اکثریت مطلق آرا توسط هیچ کدام از نامزدهای حاضر در آن انتخابات شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور دوم نیز مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند.

در این دور، کسب اکثریت نسبی نیاز است و هرکسی که رای بالاتری بیاورد، نهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین دوره خواهد بود.

کد خبر 2772460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha