مسعود بارزانی مردی است که به تأسیس یک کشور کردستانی اعتقاد دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان-  شبل الزبیدی، دبیرکل«کتائب امام علی» عراق، مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان را، مردی که به تأسیس یک کشور کردستانی اعتقاد دارد، توصیف کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«السومریه نیوز» شبل الزبیدی، دبیرکل«کتائب امام علی» عراق، در پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی«ایکس» با بیان اینکه در سفر اخیر خود به بغداد، شاهد استقبال  دولت و نیروهای سیاسی در عراق از "کاکا مسعود بارزانی، رهبر بزرگ کردها" بوده است، نوشت: "کاکا مسعود بارزانی"، دارای واضح ترین و صادق ترین بیان و سخنرانی و عملکرد بوده است. او مردی است که از هنگام سقوط رژیم عراق تاکنون از اشاره به  ضرورت تأسیس یک کشور مستقل کُرد، دریغ نمی کند و حتی یک لحظه از هر موقعیتی که به تقویت طرح های داخلی و خارجی  و روابطش با بغداد بیانجامد، فرو گذار نمی کند. وی معتقد است که اگر روزی در تاسیس کشور کردستانی مورد نظر خود ناکام بماند، به کنفدراسیون گرایش پیدا خواهد کرد.

الزبیدی با اشاره به اینکه اختلافات داخلی،فقدان یک طرح ملی و اوضاع منطقه ای و بین المللی،همه در تقویت موقعیت بارزانی و تسهیل ماموریت اونقش داشته است،افزود:آنطور که این شخص شناخته می شود، وی ازدروغگویی متنفر است و به وعده هایش پایبند است، لذا بسیاری از رهبران سیاسی در کشور چنین ویژه گیهایی را ندارند، اما او آنچه را می خواهد وعده می دهد و دارای یک طرح ملی است و مشکلش با بغداد، عدم داشتن چنین طرحی است ، بنابراین مبارزه به خاطر به دست آوردن مناصب و کرسیها و از دست دادن اصول پایدار، موجب شده است که اربیل به وزنه تعادل برای حل مشکلات تبدیل شود.

کد خبر 2772468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha