در مسئله بقاء یا عدم بقای نیروهای خارجی در عراق باید منافع کشور و منطقه مدنظر قرار داده شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان-مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان، بر ضرورت مد نظر قراردادن منافع عراق و منطقه در رابطه با موضوع بقاء یا عدم بقای نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، در مبارزه با گروه داعش تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«شفق نیوز» مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان، در دیداربا یک هیئت مشترک از سفارتخانه های هشت کشور عربی، که شامل سفرای کویت، قطر، مصر، بحرین، سلطان نشین عمان و کاردارهای سفارتخانەهای امارات واردن در بغدادبود، بر ضرورت مد نظر قراردادن منافع عراق و منطقه در رابطه با موضوع بقاء یا عدم بقای نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، در مبارزه با گروه داعش تاکید کرد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر مسعود بارزانی، وی در این دیدار با بیان  خلاصەای از اوضاع سیاسی عراق و دلایل و انگیزه های سفر خود به بغداد و رایزنی هایش با احزاب سیاسی، گفت: ایجاد فضاهای مثبت برای بررسی شرایط و مواضع سیاسی در عراق نتایج خوبی برای حل اختلافات و برطرف کردن تنش ها در پی خواهد داشت و این مسئله  دربرقراری ثبات در عراق و منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

این بیانیه حاکی است که بارزانی در سخنرانی خود همچنین به موضوع بقای نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق پرداخت و به ضرورت پایه ریزی ایجاد یک چارچوب توافق ملی و اجماع با در نظر گرفتن تحقق مصلحت عراق و منطقه اشاره کرد.

در بخش دیگری از این نشست،سفیران کشورهای عربی ابراز امیدواری کردند که سفر بارزانی به بغداد مایه خیر و برکت و ثبات برای عراق باشد.

 این سفراء همچنین تأکید کردند که کشورهای  متبوع آنها به طور کامل از تقویت امنیت و ثبات در عراق و رفاه شهروندان عراقی و حل اختلافات سیاسی حمایت می کنند.

کد خبر 2772471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha