کردهای «خوب» و « بد» از نظر غرب

سرویس جهان- مجله سیاسی جاکوبین نوشت: از نظر غرب، تنها کردهایی خوب هستند که متحد آمریکا باشند و در حال حاضر کردهای خوب به حاکمان اقلیم کردستان عراق منحصر شده است.

به گزارش کردپرس، مجلسه سیاسی جاکوبین آمریکا در مقاله ای به تقسیم شدن کردها به دو دسته از نظر غرب، بویژه آمریکا اشاره کرده و نوشته است: از نظر غرب کردها به دو دسته خوب و بد تقسیم می شوند.

از نظر این مجله، کردهایی که در راستای سیاست های غرب حرکت کرده و متحد این جبهه باشند کردهای خوب محسوب می شوند. جاکوبین نماد کردهای خوب از نظر غرب و آمریکا را کردهای حاکم بر اقلیم کردستان عراق دانسته است.

این نشریه در ادامه به کردهای «بد» از نظر غرب و آمریکا اشاره کرده و گفته است کردهایی که در راستای سیاست های آمریکا حرکت نمی کنند کردهای بد محسوب می شوند؛ هر چند به طور مقطعی به منافع آمریکا کمک کرده باشند.

از نظر این نشریه، در حال حاضر پ.ک.ک و گروههای هم فکر آن مانند کردهای سوریه، با وجود این که کردهای سوریه نیروی پیاده نظام واشنگتن در جنگ با داعش بودند، جز کردهای بد محسوب می شوند.

جاکوبین توضیح داده است با این که کردها سوریه با آمریکا همراه شدند اما واشنگتن از آنها در برابر ترکیه حمایت نکرد و شعارهای حمایت از دموکراسی در ترکیه از سوی جو بایدن، رویس جمهور آمریکا، با وجود سرکوب کردها از سوی دولت اردوغان، به حال خود رها شده و واشنگتن به حمایت خود از متحد عضو ناتوی خود ادامه می دهد.

کد خبر 2772502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha