افزایش تحرک هوایی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه، از افزایش انتقال تجهیزات و لجستیک ارتش آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، بکارگیری بالن های جاسوسی و انجام مانور نظامی با استفاده از هلیکوپترهای تهاجمی در این منطقه خبر داد.

به گزارش کردپرس، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، در گزارش هایی از تمرکز دولت آمریکا بر تحرکات هوایی، در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارشها، در سه روز گذشته ارتش آمریکا که تحت عنوان ائتلاف مبارزبا داعش در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حضور دارد، در سه منطقه جداگانه در شمال شرق سوریه اقدام به تخلیه تجهیزات نظامی و لجستیک در پایگاه های خود در این منطقه کرده است.

 این نهاد ناظر بر تحولات سوریه که دفتر اصلی آن در لندن است، همچنین از برگزاری چند مانور نظامی، با حضور هلیکوپرترهای تهاجمی ارتش آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

 این نهاد همچنین از افزایش تحرک پهپادها و بالن های جاسیوسی در مناطق حساس مانند میدان گازی کونیکو خبر داد. بیشتر نیروهای نظامی آمریکا در پایگاه تنف و میدان های نفتی و گازی تحت کنترل کردهای سوریه مستقر شده اند.

نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا همچنین چند مانور نظامی مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری نیروهای کرد در مناطقی در استان حسکه و دیرالزور انجام داده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره به افزایش حملات داعش و تهاجم راکتی و پهپادی به پایگاه های آمرکیا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، هدف از انجام مانورهای نظامی را بالا بردن توان نیروهای آمریکایی و کرد در برابر تهاجم احتمالی دانسته است.

کد خبر 2772611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha