فرونشست زمین در بازار مهاباد از یک آبراه قدیمی پرده برداشت

فرونشست زمین در میدان منگوران شهر مهاباد موجب شد تا آب‌راهی قدیمی با طاق آجری نمایان شود و رییس میراث فرهنگی نیز می گوید: باید مطالعات و بررسی میدانی بیشتری جهت اطلاع از سازه های دیگر موجود صورت بگیرد.

به گزارش کردپرس، واحد جولایی در این باره در گفت و گویی خبری  افزود: این مسیر پس از عملیات شهرداری دچار فرونشست شده و یک مسیر هدایت آب که به احتمال زیاد مربوط به دوره پهلوی است نمایان شده است و با هماهنگی با کارشناسان قرار است به زودی این مسیر مرمت شود.

او افزود: در خصوص اینکه در این مسیر سازه قدیمی دیگری در دل خاک وجود داشته باشد، باید مطالعات و بررسی میدانی بیشتری صورت گیرد.

جولایی بیان کرد: اکنون در این مرحله با همکاری شهرداری مرمت مسیر صورت می گیرد تا مشکل مغازه داران این بازار حل شود و علاوه بر این ایمن سازی لازم باید صورت گیرد تا کسی بر اثر افتادن در چاله ایجاد شده آسیب نبیند.

رییس اداره میراث فرهنگی مهاباد از صبر و تحمل و همکاری مغازه داران این بازار در خصوص رفع این مشکل قدردانی کرد و گفت: سعی خواهد شد تا در اولین فرصت مرمت این قسمت از بازار با همکاری شهرداری و بدون ایجاد خسارت به این سازه قدیمی انجام شود.

کد خبر 2772637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha