۴۸۵۵ میلیارد تومان در قالب تعهدات بیمه ای در کردستان به جامعه هدف پرداخت شد

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ در قالب تعهدات کوتاه مدت، بلند مدت و بیمه بیکاری ۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان به جامعه هدف و تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی در کردستان پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، سیدصلاح قریشی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: در استان کردستان بر اساس آمارها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ نفر به عنوان بیم شده اصلی، از تامین اجتماعی خدمت دریافت می کنند که نسبت به ۲۱۷ هزار و ۸۴۶ نفر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، به میزان ۵.۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۱ نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند، اظهار کرد: خوشبختانه در این حوزه رشد منفی داشته ایم و آمارها در سال گذشته در این حوزه ۳ هزار و ۲۴۸ نفر بود که جای خوشحالی دارد که تعداد افراد بیکار شده کاهش یافته است.

وی تعداد مستمری بگیران تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ را ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد اکنون به ۶۵ هزار و ۷۶۷ نفر افزایش داشته که رشد ۸.۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان به جمعیت تحت پوشش استان اشاره کرد و ادامه داد: آخرین آمارهای اردیبهشت ماه سال جاری نشان می دهد که ۶۹۵ هزار و ۴۳۳ نفر به صورت بیمه شده اصلی و تبعی از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی خدمت دریافت می کنند.

قریشی به آمار پرداختی های بیمه تامین اجتماعی در ۳ بخش تعهدات کوتاه مدت، تعهدات بلند مدت و مقرری بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و یادآور شد: در بخش تعهدات کوتاه مدت ۶۶ میلیارد تومان، در بخش پرداخت مقرری بیمه بیکاری ۲۴۰ میلیارد تومان و در بخش تعهدات بلند مدت ۴ هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان پرداختی داشته ایم.

وی به آمار پرداختی های ۳ ماهه اول سال جاری در این بخش های نیز پرداخت و بیان کرد: در بخش تعهدات کوتاه مدت ۱۷ میلیارد تومان، در بخش پرداخت مقرری بیمه بیکاری ۷۱ میلیارد تومان و در بخش تعهدات بلند مدت یک هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان پرداختی داشته ایم.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان گفت: یکی دیگر از وظایف این سازمان بازرسی مستمر از کارگاه ها است که به ۲ صورت سیستماتیک و کشفی انجام می شود که در سال ۱۴۰۲ به صورت سیستماتیک ۲۹ هزار و ۳۹۷ فقره بازرسی انجام شده که نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۲۵ درصدی داشته است.

قریشی اظهار کرد: در بازرسی به صورت کشفی نیز در سال ۱۴۰۲ در مجموع یک هزار و ۹۳۶ فقره بازرسی از کارگاه های جدید صورت گرفته که نسبت به سال پیش از آن ۱.۸ درصد رشد داشته است.

وی به آمار بازرسی ها در ۳ ماهه اول امسال نیز اشاره کرد و افزود: ۶ هزار و ۷۳۱ بازرسی سیستماتیک و ۷۷۸ بازرسی کشفی صورت گرفته و به کارگاه های جدید ارائه خدمت شده است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان ادامه داد: در مجموع در سطح استان ۱۹ هزار و ۲۰۴ کارگاه در سامانه بیمه تامین اجتماعی به ثبت رسیده اند که فعال بوده و در ۳ ماهه اول سال جاری به این آمار ۲۱۰ کارگاه اضافه شده و به ۱۹۸ هزار و ۴۱۴ کارگاه رسیده است.

قریشی به اقدام و افزایش بیمه شدگان در قالب طرح بیمه خانوار ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر ثبت نام جدید داشتیم و در ۳ ماه اول سال جاری نیز ۳ هزار و ۴۷۲ نفر ثبت نام جدید داشته ایم.

کد خبر 2772650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha