تأمین مالی اصلی ترین مشکل راه آهن ایلام

سرویس ایلام - معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از مسیر ایلام - حمیل با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محور ایلام حمیل، در خصوص راه آهن ایلام اظهار داشت: تامین مالی اصلی‌ترین مشکل عملیات اجرایی راه آهن ایلام است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع راه آهن ایلام، ابراز کرد: خط ریلی قرار است که از کرمانشاه به سمت اسلام آباد و سپس به سمت ایلام ایجاد شود که امروز از سمت کرمانشاه به اسلام آباد از این خط ریلی بازدید خواهد شد.

با اشاره به اینکه پیشرفت زیرسازی و زیرساختی خط ریل مسیر کرمانشاه تا اسلام آباد حدود ۸۲ درصد است، افزود: مناقصه ۲ قطعه از مجموع ۸۰ کیلومتر خط آهن در محدوده استان ایلام نیز برگزار و پیمانکار آن نیز مشخص شده است اما موضوع اصلی در بحث عملیات اجرایی راه آهن ایلام، تامین مالی است که باید از سوی سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه باید منتظر بود که به خط آهن کرمانشاه به سمت اسلام آباد تکمیل شود و ۸۰ کیلومتر بعدی به سمت ایلام آغاز شود، ابراز کرد: در عین حال هم اکنون قراردادهای عملیات اجرایی این خط آهن منعقد شده و دولت هم اقدام خوبی برای آغاز این خط ریلی انجام داد که تامین مالی این محدوده در استان ایلام از محل تهاتر منابع نفتی انجام شود.

خادمی با تاکید بر اینکه عملا پروژه راه آهن ایلام و کرمانشاه یک پروژه ریلی محسوب می‌شود، گفت: امید است که به زودی با تامین منابع مالی، در محدوده جغرافیایی استان ایلام نیز شاهد پیشرفت فیزیکی مناسبی باشیم.

کد خبر 2772691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha