کمیسیون درخصوص کاندیداهای انتخابات پارلمان کردستان تصمیمات تازەای اتخاذ کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هیئت کمیساریا در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد: صورتجلسه شماره (74) مورخ 2024/7/8 کمیته حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات تازه‌ای اتخاذ کرده است.

هیئت کمیساریا در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد: صورتجلسه شماره (74) مورخ 2024/7/8 کمیته حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیماتی در خصوص اصلاحیه دستورالعمل ثبت نام و تایید نامزدهای انتخابات پارلمانی کردستان اتخاذ گردیده است.

هیئت کمیساریا اعلام کرده است این تصمیمات در خصوص تایید اصلاحیه ماده ۱ اصل اول بخش سوم دستورالعمل ثبت نام و تایید لیست نامزدهای انتخابات پارلمان کردستان است که به این شرح است: باتوجه شناسنامه، کارت ملی یا کارت بیومتریک باید تأیید شود که نامزدها شهروند اقلیم کردستان می باشند و همچنین با توجه به کارت اقامت یا پشتیبان حوزه سکونت که توسط مراجع ذیربط تایید شده باشد، ساکن حوزه انتخابی مورد نظر خود باشند.

هیئت کمیساریا همچنین به حوزه های انتخابیه و اداره انتخابات دستور داده است تا تمامی اقدامات لازم را درپیش بگیرند.

رئیس اقلیم کردستان در ۲۶ ماه گذشته روز ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ را به عنوان روز برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان اعلام کرد و پس از آن کمیسیون انتخابات عراق آمادگی خود را برای برگزاری این فرایند در تاریخ مذکور اعلام کرد، دولت اقلیم کردستان نیز آمادگی خود را برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اعلام کرده است.

کد خبر 2772721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha