دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی جستجو و نجات آنست در بانه برگزار شد

سرویس کردستان- رییس مرکز مراکز جستجو و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور (آنست) گفت: دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی جستجو و نجات « سگ های تجسس» ویژه مربیان آنست مراکز شمال غرب کشور به میزبانی استان کردستان در شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کرد پرس رضا مومنی عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه این دوره اظهار داشت: این دوره ابزارهای تخصصی دستگاه های رسکیو رادار سگ های تجسس و زنده یاب و پهبادهای جستجوگر و نحوه آموزش، بکارگیری و عملیاتی نمودن آن در حوادث تمرین شده است.

وی اضافه کرد: در این دوره سه روزه مربیان آنست با روش صحیح بکارگیری تجهیزات فنی، تکنیک ها و چالش های که توسط سگ های تجسس انجام می شود آشنا می شوند.

مومنی با اشاره به اهداف برگزاری دوره دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی جستجو و نجات « سگ های تجسس» ویژه مربیان آنست مراکز شمال غرب کشور در شهرستان بانه گفت: هدف از برگزاری این دوره افزایش و تقویت توان عملیاتی و پاسخگویی سریع به حوادث و سوانح پیشروی استان های شمال غرب کشور است.

۲۸ نفر مربی آموزش دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی جستجو و نجات آنست دیدند

در ادامه این مراسم مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز گفت: ۲۸ نفر مربی آنست در استان های شمال غرب کشور آموزش دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی جستجو و نجات سگ های تخسس را دیدند.

پیام جلالی اظهار داشت: دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی جستجو و نجات آنست به مدت سه روز به میزبانی استان کردستان در شهرستان بانه برگزار شد که ۲۸ نفر از مربیان تخصصی آنست پنج استان شمال غرب کشورحضور دارند.

وی افزود: این دوره با همت سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر کشور و حوزه معاونت امداد و نجات استان  و با حضور و نظارت مسئول آنست جمعیت هلال احمر کشوردر بانه برگزار شد.

جلالی گفت: در این دوره سه روزه تمام بازآموزی ها و تمام توان افزایی های که در جمعیت هلال احمر تعریف شده به منظور حفظ آمادگی و افزایش توان عملیاتی و تخصصی نیروها ارائه می شود.

وی اضافه کرد: این دوره به همکاری و حضور پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان برگزار شد و ۲۸ نفر از مربیان اموزش های لازم را فرا گرفتند.

این دوره تخصصی مربیان آنست در پایگاه امداد نجات گردنه خان، بیمارستان صحرایی روستای دروله و بافت قدیمی این روستا برگزار شد و مربیان آنست استان های شمال غرب کشور با روش صحیح بکارگیری تجهیزات فنی، تکنیک ها و چالش های که توسط سگ های تجسس انجام می شود آشنا شدند.

در این دوره آموزشی ۱۰ قلاده سگ ژرمن زنده یاب آموزش دیده نیز تیم های عملیاتی را همراهی کردند.

کد خبر 2772731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha