میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی به ۱۰۷ هزار تن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۱۰۶ هزار و ۸۸۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای فصل برداشت (چهارم تیر) تاکنون، در استان به طور تضمینی خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس، جمال صالحی از راه اندازی ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم در همه نقاط استان آغاز شده، مراکز خرید هم در تمام شهرستان ها فعال است.

وی افزود: بیشترین خرید تضمینی گندم تاکنون مربوط به شهرستان‌های سقز و کامیاران است و برداشت این محصول هم در این ۲ شهرستان از چهارم تیر و قبل از دیگر نقاط استان آغاز شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: ۴۸ هزار و ۷۲۰ گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان سقز، ۲۲ هزار و ۵۶۹ تن از گندمکاران شهرستان کامیاران، ۱۷ هزار و ۱۰ تن هم از زارعان شهرستان بیجار خریداری شده است.

صالحی ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های قروه، دهگلان و سنندج هم به ترتیب ۱۱ هزار و ۹۸۰ تن، سه هزار و ۶۸۲ تن و هزار و ۱۷۷ تن است.

وی یادآور شد: در شهرستان بانه هم تاکنون ۶۹۱ تن، دیواندره ۵۷۵ تن، سروآباد ۲۶۶ تن و مریوان هم ۲۱۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ روزانه خرید تضمینی گندم در استان را ۲۳ هزار و ۲۷۲ تن عنوان کرد و بیان کرد: از میزان خرید انجام شده تاکنون ۷۹ هزار و ۴۱۹ تن آن در سامانه ثبت شده و تاکنون مبلغی بابت بهای خرید تضمینی این محصول به حساب کشاورزان استان واریز نشده است.

کد خبر 2772742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha