برگزاری میزگرد MSD در منبج برای بحث در مورد کارگروه میهنی و یکسان‌سازی دیدگاه‌های سوری‌ها

سرویس سوریه - دفتر رسانه‌ای MSD میزگردی را برای بحث در مورد سازوکارهای تشکیل کارگروه میهنی و توافق بر سر یکسان سازی دیدگاه‌های سوری‌ها در منبج برگزار کرد.

به گزارش کردپرس، دفتر رسانه‌ای مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) در منبج میزگردی را برای بحث در مورد سازوکارهای تشکیل کارگروه میهنی و توافق بر سر یکسان سازی دیدگاه‌های سوری‌ها با حضور شخصیت‌های مستقل و احزاب سیاسی در منبج برگزار کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، این میزگرد با حضور سیاستمداران مستقل، روشنفکران، رهبران مذهبی، بزرگان قبایل و شیوخ، اعضای سازمان‌های جامعه دموکراتیک، احزاب سیاسی، هیأت امور اجتماعی و هیأت زنان سوریه در تالار اشتر منبج برگزار شد.

«بریوان حسن» عضو مجلس عمومی MSD در این میزگرد سخنرانی کرد و گفت: «ما به عنوان MSD به همراه خود یک هدف اساسی یعنی هدفی با عنوان حل بحران سوریه داریم به همین دلیل اخیرا پیشنهادی میهنی را ارائه کرده‌ایم و کمیته‌هایی در این زمینه در شهرهای رقه و حلب سازماندهی کرده‌ایم.»

همچنین «حسن محمدعلی» رئیس مشترک دفتر رسانه‌ی MSD گفت:  «MSD در چارچوب استراتژی اتحاد نیروهای سوری و بررسی نقاط مشترک بین سوری‌ها فعالیت می‌کند و همچنین با نیروهای دموکراتیک و شخصیت‌های خارج از کشور برای برگزاری یک کنگره میهنی همکاری می‌کند. علاوه بر این، ما فعالیت ایجاد کمیته‌های گفتگوی میهنی بین سوری‌ها را نیز آغاز کرده‌ایم.»

از سوی دیگر، «عمر رحمان» رئیس مشترک MSD نیز گفت: در گفتگوی میهنی، آنچه لازم است این است که ما در سرنوشت سوریه نقش واقعی داشته باشیم و تلاش می‌کنیم سوریه را به سرزمینی امن برسانیم.»

سپس شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر پرداختند و گفتند که گفتگوی سوری-سوری، وحدت خاک سوریه و نفی هر گونه اشغال مهم‌ترین مسائل  هستند.

در رابطه با این میزگرد، «حسن محمدعلی» رئیس مشترک دفتر رسانه‌ای MSD تاکید کرد که وضعیت در سوریه در حال تجزیه شدن است و نیروهای مداخله گر در خدمت منافع مردم سوریه نیستند.

علی ادامه داد: «با توجه به آخرین تحولات ما نیاز به تسریع در گفتگوی سوری-سوری داریم، ما این را در کنگره چهارم خود پیشنهاد دادیم و دست خود را برای گفتگو به سوی همه سوری‌ها دراز کردیم و آماده استقبال از همه هستیم.»

کد خبر 2772770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha