اتمام مرحله اول ساخت موزه مستندسازی جنایات علیه مردم شمال و شرق سوریه

سرویس سوریه - مرحله اول ساخت موزه مستندسازی جنایات علیه مردم شمال و شرق سوریه در شهر رقه به پایان رسید.

به گزارش کردپرس، مرحله اول ساخت موزه مستندسازی جنایات علیه مردم شمال و شرق سوریه در شهر رقه توسط هیأت فرهنگ و اماکن تاریخی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) به پایان رسید.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هیأت فرهنگ و اماکن تاریخی AANES در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۴ شروع به ساخت موزه مستندسازی جنایات علیه مردم شمال و شرق سوریه کرد تا جنایات علیه مردم شمال و شرق سوریه در دوران حکومت داعش و جنایات ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن به صورت مستند در معرض عموم قرار گیرد. مرحله اول ساخت این موزه که شامل معماری بیرونی آن است ۴ ماه به طول انجامید.

هیأت فرهنگ و اماکن تاریخی فاز دوم را تا چند روز آینده آغاز می‌کند. در آن مرحله موزه از داخل تعمیر می‌شود، عکس‌ها، ابزار و مدارک جنایات داعش در موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

این موزه در کنار پارک استقلال (سرخوبون) در محله استقلال در شمال شهر رقه واقع شده و در ساخت آن از آجر استفاده شده است. طول موزه ۱۶ متر و ارتفاع آن نیز ۴.۵ متر است.

اتمام مرحله اول ساخت موزه مستندسازی جنایات علیه مردم شمال و شرق سوریه

این موزه از ۳ قسمت تشکیل شده است. در بخش اول، فولکلور منطقه از محل سکونت و تجهیزات، بخش دوم برای نمایشگاه عکس جنایات روی داده علیه مردم شمال و شرق سوریه و در بخش سوم، نمایشگاه مجسمه‌های کوچک از اماکن تاریخی منطقه.

اتمام مرحله اول ساخت موزه مستندسازی جنایات علیه مردم شمال و شرق سوریه

به گفته «سرفراز شریف» رئیس مشترک هیأت فرهنگ و اماکن تاریخی AANES، هدف از ساخت این موزه مستندسازی، تعریف و توصیف وقایع روی داده در منطقه است.

شریف در ادامه گفت: موزه شاهدی بر جنایات و سکوت جهان خارج در برابر جنایات علیه اجزای شمال و شرق سوریه خواهد بود.

کد خبر 2772797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha