استقبال روسیه از عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه

سرویس سوریه - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه، این عادی‌سازی روابط را برای تقویت امنیت منطقه، مساله‌ای مهم دانست.

به گزارش کردپرس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه ضمن استقبال از عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه اعلام کرد که عادی‌سازی روابط این دوکشور برای تقویت امنیت منطقه، مساله‌ای مهم است.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه اظهار داشت که عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه با توجه به ضرورت دستیابی به راه‌حلی جامع در سوریه و تقویت امنیت منطقه، از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

زاخارووا در کنفرانسی خبری در مسکو تصریح کرد که این کشور شرکای خود را تشویق می‌کند که به تماس‌ها با تمام ابزارهای ممکن ادامه دهند، ضمن آنکه روسیه معتقد است که ترکیه اخیرا در مسیر عادی‌سازی روابط با دمشق گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: «سیگنال‌هایی از سوی ترکیه، از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور مبنی بر آمادگی آنها برای عادی‌سازی روابط با سوریه ارسال شده است و ما از این روند استقبال می‌کنیم و مطمئن هستیم که گام‌های عملی در این راستا از سوی دو طرف برداشته خواهد شد.»

زاخارووا در پایان خاطرنشان کرد که فرمول گفتگوهای آستانه تنها سازوکار مؤثر بین‌المللی در توسعه راه‌حل صلح‌آمیز در سوریه است و روسیه مصمم است که بر اساس فرمول آستانه به همکاری نزدیک خود با شرکای ترکیه‌ای خود ادامه دهد.

کد خبر 2772804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha