یکی از خبرنگاران مجروح حمله ترکیه به شنگال جان باخت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک منبع آگاه اعلام کرد که یکی از مجروحان حمله ترکیه به شنگال در 8 ژوئیه که خبرنگار چرا اف ام بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، یک منبع آگاه در شنگال گفت: مراد میرزا، خبرنگار چرا اف ام (در دفتر آلمان) که در حمله ترکیه در 8 ژوئیه به شدت مجروح شده بود، اواخر شب گذشته درگذشت.

وی اشاره کرد که این خبرنگار در بیمارستانی در موصل مداوا شد، اما بر اثر خونریزی جان باخت و در قبرستان روستای سکینی در تل عزیر به خاک سپرده شد.

بعدازظهر 8 ژوئیه بر اثر هدف قرار گرفتن خودروی خبرنگاران رسانه "چرا" و "چرا اف ام" سه نفر مجروح شدند که یکی از آنها اواخر شب گذشته به علت جراحات زیاد جان باخت.

به گفته ارگش شینگالی، یکی از اعضای رسانه çira TV که دفتر آن در آلمان است، میدیا حسین و مراد میرزا خبرنگاران این رسانه به همراه راننده خود خلف خضر هنگام بازگشت از پوشش خبری دهمین سالگرد حمله داعش به روستای تل قصاب هدف قرار گرفتند.

این اولین بار نیست که خودروهای غیرنظامی در شنگال هدف قرار می گیرند، شنگال در مدت اخیر چندین بار مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفته و چندین نفر کشته و زخمی شده اند.

بنا به آمار سازمان (CPT)، ارتش ترکیه از ابتدای سال جاری تاکنون 11 بار شنگال و مناطق اطراف آن را بمباران کرده است.

کارلوس مارتینز سرنا، مدیر برنامه CPJ در نیویورک گفت: «مقامات عراق و ترکیه باید فورا و به طور کامل در مورد حمله ای که در آن دو خبرنگار رسانه چرا و راننده آنها زخمی شدند، تحقیق کنند».

وی افزود: «مقامات محلی باید از خبرنگاران در شمال عراق (کردستان) در حین پوشش رویدادهای مهم محافظت و امنیت آنان را تأمین کنند».

کد خبر 2772806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha