سود ترکیه از قاچاق نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه انرژی نیوز، ترکیه از قاچاق نفت از اقلیم کردستان، به جای عبور آن از خط لوله این کشور سود بیشتری می برد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز در گزارش جدیدی پیرامون وضعیت نفت اقلیم کردستان، بعد از بسته شدن خط لوله اقلیم کردستان- ترکیه در سال 2023، نوشت: از آن زمان تاکنون ماهانه 200000 بشکه نفت، از اقلیم کردستان به کشورهای همسایه  بویژه ترکیه قاچاق می شود که درآمد آن 200 میلیون دلار در ماه است.

نشریه انرژی نیوز نیز در تحلیلی پیرامون این موضوع نوشت: در زمان صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق خط لوله ترکیه، آنکارا منافع زیادی به دست می آورد. اکنون نیز یکی از ذینفعان اصلی قاچاق نفت اقلیم کردستان ترکیه است.

این نشریه هشدار داده است قاچاق نفت اقلیم کردستان که درآمد آن در اسناد دولت اقلیم کردستان ثبت نمی شود، پیامدهای زیادی بر روابط اربیل با متحدان خود یعنی واشنگتن و بغداد خواهد داشت. این نشریه هشدار داده است این موضوع تنش میان اربیل و دولت مرکزی عراق را افزایش خواهد داد.

انرژی نیوز همچنین تاکید کرده است که با توجه به حساسیت واشنگتن در مورد بازار انرژی جهان، قاچاق نفت خام از اقلیم کردستان بر روابط این منطقه با آمریکا نیز تاثیر خواهد داشت.

به نوشته این نشریه، قاچاق گسترده نفت اقلیم کردستان نشان می دهد که این منطقه با چه بحران مالی گسترده ای روبرو شده است.

کد خبر 2772809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha