مرز تمرچین یکی از مرزهای امن برای تردد زائرین اربعین است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هیچ مورد امنیتی در سال‌های گذشته در تردد از مرز تمرچین گزارش نشده و امسال نیز تمامی امکانات لازم برای تردد امن زائران اربعین از مرز تمرچین اندیشیده شده است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل برگزار شد، با اشاره به آماده شدن مرز تمرچین برای اعزام زائران اربعین حسینی برای سومین سال متوالی، افزود: از تلاش‌های سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و تمامی مسئولان اجرایی و خدمات رسان، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و نیروهای جهادی و مردمی که شبانه روز برای آماده کردن زمینه‌های لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.

او همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به اقلیم کردستان عراق و دیدار با مقامات ارشد این اقلیم، خاطرنشان کرد: در این دیدارها،  مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق بر آمادگی خود جهت استقبال و میزبانی کامل از زائران اربعین حسینی اعلام کردند.

استاندار آذربایجان‌غربی به پذیرایی مطلوب و استقبال پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی و اهل تسنن از زائران اربعین حسینی در سالهای گذشته نیز اشاره کرده و افزود: این اقدامات حاصل کارهای فرهنگی مطلوب بوده و نشان داد که عشق و ارادت مردم به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان پاکش، هیچ مرزی نمی شناسد و همه با ارادت قلبی خود آماده میزبانی از زائران حرم مطهر آن حضرت هستند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ادامه روند اطلاع‌رسانی با پخش مستندات تهیه شده از رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، اضافه کرد: امکانات، مزیت‌ها و زیرساخت‌های مرز تمرچین بیشتر معرفی شود تا هموطنان در جریان امکانات موجود قرار گرفته و بتوانند مسیر سفر خود را مرز تمرچین انتخاب کنند.

او در ادامه با اشاره به آب و هوای معتدل و مناسب مرز تمرچین در مقایسه با سایر مرزهای خروجی زائران اربعین حسینی، افزود: آب و هوای مساعد استان و تفاوت دمای بالای این منطقه با جنوب و غرب کشور، مهمترین مزیت برای مسافران داخلی و خارجی برای سفر به کربلا بوده که می‌تواند مورد توجه و استقبال زائران اربعین قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی بر تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی در مرز تمرچین و جلوگیری از توقف آنان در این مرز نیز تاکید کرده و یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مرز تمرچین صورت گرفته و در صورت لزوم، اسکان زائران قبل از مرز تمرچین پیش‌بینی‌ شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به آماده شدن زیرساخت‌های مطلوب برای تردد زوار اربعین، افزود: در این راستا اقدامات بسیار خوب و مناسبی انجام شده و تلاش می شود تا با به کارگیری همه ظرفیت‌های استانی، مسیری خوب و سفری مطلوب برای زائران اربعین حسینی از مسیر آذربایجان‌غربی غربی رقم زده شود.

اودر ادامه با اشاره به اینکه ایمنی زائران بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: توجه به نصب علایم راهنمایی و رانندگی، نصب نیوجرسی، خط‌کشی‌های لازم در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، در سریعترین زمان ایجاد شود تا شاهد مسیر امن و ایمن در مسیر تردد زائرین اربعین در استان از مبادی ورودی تا مبادی خروجی باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مذهبی در ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی نیز تاکید کرده و افزود: در زمینه اسکان و تغذیه در مسیر تردد، ظرفیت‌های حداکثری به کار گرفته شود و در این زمینه نقش هیئت‌های مذهبی و موکب داران مردمی بسیار موثر خواهد بود.

معتمدیان در پایان بر ارائه خدمات درمانی و پزشکی در مسیر تردد زائرین اربعین و تامین داروهای مورد نیاز تاکید کرد.

کد خبر 2772834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha