۳۲۵۱۴ معلول کردستانی تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: ۳۲ هزار و ۵۱۴ معلول در سطح استان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند و برخی از آنها دارای چند نوع معلولیت هستند.

به گزارش کرد پرس، حسین رسولی در نشست خبری با رسانه های استان کردستان، گفت: سازمان بهزیستی بیش از ۵۲ مأموریت شاخص دارد که ۱۷۰ فعالیت در زیرمجموعه این مأموریت ها در بخش های اجتماعی، توان بخشی، امور توسعه، پیشگیری، مشارکت های مردمی و تشکل های غیردولتی به جامعه هدف خود که بیشتر کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان بی سرپرست و معلول هستند، ارائه می دهد.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۶۰ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان بودند که سال جاری به ۳۴ هزار و ۷۳۰ خانوار افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: ۷۴۲ معلول دارای ضایعات نخاعی، ۱۳۰ سالمند بسترگرا، ۵ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار، ۷۲ خانواده دارای ۳ قلو و یک هزار و ۲۰۷ خانواده دارای دوقلو تحت پوشش این سازمان و از مستمری و حق پرستاری برخوردار هستند.

رسولی با اشاره به شناسایی ۳۲ هزار و ۵۱۴ معلول در سطح استان، ادامه داد: بر اساس تعداد معلولیت این افراد ۴۳ هزار و ۹۰۰ نفر می شوند، چون برخی از آنها دارای چند نوع معلولیت بوده که از خدمات مستمر و غیرمستمر این سازمان بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۸۲۰ نفر در استان دارای معلولیت شدید و یک هزار و ۲۶۰ نفر دارای معلولیت بسیار شدید هستند، یادآور شد: یک هزار و ۴۶۰ خانوار دارای ۲ نفر معلول، ۹۲ خانوار دارای ۳ معلول، ۱۲ خانوار دارای ۴ نفر معلول و یک خانوار دارای ۵ نفر معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان بیان کرد: ۳۱ مرکز نگهداری معلولان در استان مشغول به فعالیت هستند که به یک هزار و ۲۳۰ نفر افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می دهند.

رسولی با بیاناینکه ۱۴۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست نیز در ۱۴ مرکز شبانه روزی استان تحت پوشش هستند و به آن ها خدمات ارائه می شود، گفت: اعتبارات این سازمان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن در حوزه اجتماعی قریب به ۷۰ درصد و در حوزه پیشگیری ۶۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب سازی دستگاه های اجرایی و معابر و بوستان های کردستان، افزود: اگرچه طی چند سال اخیر اقداماتی در سطح استان صورت گرفته است، اما هنوز با استانداردهای لازم فاصله داریم و وضعیت این بخش رضایت بخش نیست.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی، اظهار کرد: سال جاری از سی ام تیر تا پنجم مرداد ۱۱۰ برنامه متنوع و مختلف به مناسبت هفته بهزیستی در سطح استان برگزار می شود.

کد خبر 2772856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha