برگزاری انتخابات مجلس خلق سوریه برای چهارمین دوره قانونگذاری

سرویس سوریه - انتخابات مجلس خلق سوریه برای چهارمین دوره قانونگذاری دوشنبه در سراسر مناطق تحت کنترل دولت دمشق برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، انتخابات مجلس خلق سوریه برای چهارمین دوره قانونگذاری روز دوشنبه ۱۵ جولای در ۸۱۵۱ مرکز در سراسر مناطق تحت کنترل دولت دمشق برگزار خواهد شد.

به نوشته آژانس خبری سانا، از روز یکشنبه سکوت انتخاباتی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه برقرار می‌شود و نامزدها و رسانه‌ها از تبلیغات نامزدها یا احزاب منع می‌شوند.

تعداد مراکز رای دهی ۸۱۵۱ مرکز می‌باشد و تمامی اعضای کمیته های شعب اخذ رای در استان‌ها سوگند قانونی یاد کرده‌اند.

تعداد افرادی که در این انتخابات نامزد شده‌اند ۱۵۱۶ تن و در دو بخش اول (۴۰۹) تن و در بخش دوم (۱۱۰۷) تن که برای ۲۵۰ کرسی مجلس خلق رقابت می‌کنند.

مراکز رای دهی روز دوشنبه ساعت هفت صبح درهای خود را برای پذیرایی از رای دهندگان باز می کنند و در ساعت هفت عصر بسته می‌شوند.

در صورت وجود نقص در جریان انتخابات، احکام قانون انتخابات در مورد جرایم انتخاباتی که در مواد ۱۰۸، ۱۰۹، ۱۱۰، ۱۱۱، ۱۱۲، ۱۱۳، ۱۱۴ و ۱۱۵ مقرر شده است اعمال خواهد شد که مجازات افراد متخلف تا سه سال حبس می‌باشد.

«جهاد مراد» رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات تأکید کرد که انتخابات مجلس خلق برای چهارمین دوره قانونگذاری، یک حق مهم در قانون اساسی است و مهلت‌های قانونی و قانون اساسی برای برگزاری به موقع آن رعایت شده است و باوجود تلاش‌های برخی گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب برای جلوگیری از استفاده شهروندان از حقشان برگزار خواهد شد.

جهاد مراد در رابطه با واجدان شرایط برای رای دادن در این انتخابات تاکید کرد که براساس  قانون انتخابات عمومی شماره ۵ سال ۲۰۱۴ هر شهروند سوری که ۱۸ سال خود را تمام کرده باشد می‌تواند در انتخابات مجلس ملی رای بدهد.

رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات اعلام کرد که به موجب ماده ۵۸ قانون انتخابات عمومی سوریه، تبلیغات انتخاباتی ۲۴ ساعت پیش از زمان مشخص شده برای برگزاری انتخابات بایستی متوقف شود و هیچ یک از نامزدهای انتخابات حق تبلیغات را ندارند.

وی افزود: انتخابات مجلس در ۸۱۵۱ مرکز رای گیری و در نقاط مختلف سوریه برگزار می‌شود.

کد خبر 2772865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha