اقدامات دیپلماتیک دولت عراق دربرابر جاه طلبی های ترکیه درحدمطلوب نیست و بسیار شرم آور است

سرویس عراق و اقلیم کردستان-عمران کرکوش، عضو ائتلاف دولت قانون، با تاکید براینکه همه نیروهای امنیتی اقلیم کردستان قادر به دفع تهاجم ترکیه به شمال عراق نیستند، اجازه دادن به نیروهای دولت فدرال برای استقرار درداخل اقلیم کردستان برای دفع حملات نیروهای ترکیه را خواستارشد.

به گزارش کردپرس، عمران کرکوش، عضو ائتلاف دولت قانون،در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با اشاره به اینکه بسیاری از اشتباهات سیاسی به عدم حضور نیروهای امنیتی عراق در خاک اقلیم کردستان انجامیده است،گفت: توافقنامه سیاسی بین بغداد- اربیل در خصوص حضور نیروهای امنیتی عراق در استان های شمالی این کشور برای دفع هرگونه تجاوز خارجی و حفظ حاکمیت عراق باید مجددا" احیاء شود.

عمران کرکوش با بیان اینکه «موضوع دفع تهاجم ترکیه به شمال عراق پیش ازاینکه تصمیمی سیاسی باشد، یک مطالبه عمومی است، افزود: نیروهای ترکیه شیوه های  متعددی را در تهاجم خود به خاک عراق در پیش گرفته اند، لذاممکن است در آینده قادر به انجام هیچ کاری برای دفع حملات ترکیه نباشیم».

وی با اشاره به اینکه اقدامات دیپلماتیک دولت عراق دربرابر جاه طلبی های ترکیه درحدمطلوب نیست و بسیار شرم آور است، از بغداد موضع گیری جدی  برای مقابله با اقدامات ناموجه آنکارا را خواستار شد.

کد خبر 2772898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha