انتقال شبه‌نظامیان مخالف عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه از عفرین به گره‌سپی

سرویس سوریه - سازمان حقوق بشر عفرین سوریه از انتقال شبه‌نظامیان مخالف با احیای روابط بین ترکیه و دولت دمشق از عفرین به گره‌سپی و انتقال شبه‌نظامیان و خانواده‌های ترکمن از گره‌سپی به عفرین توسط میت خبر داد.

به گزارش کردپرس، سازمان حقوق بشر عفرین سوریه در گزارشی اعلام کرد که سازمان امنیت ملی ترکیه(MİT ) شبه‌نظامیان ساکن عفرین را که با احیای روابط بین ترکیه و دولت دمشق مخالفت بوده‌اند به گره‌سپی انتقال داده و شبه‌نظامیان و خانواده‌های ترکمن را از گره‌سپی به عفرین منتقل کرده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، سازمان حقوق بشر عفرین سوریه در گزارش خود اظهار داشت که از شب دوشنبه ۱۵ تا صبح سه‌شنبه ۱۶ جولای، تعدادی از شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه از جمله شبه‌نظامیان «جیش‌الشرقیه و السمرقند» از روستاهای شهرهای جندرس و مابتای عفرین به همراه خانواده‌هایشان به اجبار از طریق اعزاز، باب و جرابلس به گره‌سپی انتقال داده شدند.

این سازمان تصریح کرد که همزمان با انتقال شبه‌نظامیان از جندرس و مابتا، شبه‌نظامیان ترکمن فرقه‌الامشاة و حمزات از شهر گره‌سپی به عفرین منتقل شده‌اند که این شبه‌نظامیان به صورت مستقیم زیر نظر دولت ترکیه هستند.

این رویداد پس از حمایت جنبش آزادسازی و بازسازی (جنبش التحریر و البناء) از تظاهرات مدنی در شهرهای حومه حلب علیه دولت ترکیه و اقدامات ترکیه در جهت نزدیک شدن به دولت دمشق صورت گرفت. جنبش آزادسازی و بازسازی متشکل از شبه‌نظامیان «جیش‌الشرقیه و جبهه‌الشامیه» است.

به گفته منابع سازمان حقوق بشر عفرین، شبه‌نظامیان نامبرده درخواست MIT برای اعزام به کردستان عراق برای مبارزه با عناصر حزب کارگران کردستان(PKK) در کوهستان‌های شمال عراق را رد کردند.

این سازمان همچنین تاکید کرد که MIT از شبه‌نظامیان احرارالشرقیه، جیش‌الشرقیه و سمرقند به عنوان مجازاتی برای خودداری از پذیرش شرایط دولت ترکیه برای احیای ارتباط با دولت دمشق خواسته است تا حومه عفرین را ترک کنند.

کد خبر 2772942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha