۱۰۷ بنگاه معاملات املاک متخلف در کردستان پلمب شد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از زمان آغاز طرح نظارت بر مشاورین املاک حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام و تعداد ۱۰۷ واحد که تخلف آنها محرز بود، پلمب شدند.

به گزارش کرد پرس، جهانگیر الیاسی در جمع خبرنگاران استان کردستان، از انجام بازرسی های مستمر از مشاورین املاک با هماهنگی و همراهی سازمان صمت استان خبر داد و گفت: از زمان آغاز طرح نظارت بر مشاورین املاک حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام و تعداد ۱۰۷ واحد که تخلف آنها محرز بود، پلمب شدند.

وی با اشاره به وجود تعداد ۴ هزار و ۳۳۳ واحد مشاور املاک در استان کردستان، افزود: نظارت بر بنگاه های معاملات املاک در سطح شهرهای استان برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از تخلفات احتمالی از جمله عدم صدور کد رهگیری، عدم درج نرخ نامه و ... از اهداف طرح بازرسی از مشاورین املاک است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز به طور مستمر عملکرد این صنف رصد شده که می توان به یک هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی اشاره کرد.

الیاسی ادامه داد: از مجموع بازرسی های انجام شده تعدادی موارد تخلف و تعدی از قانون مشاهده که منجر به پلمب ۱۰۷ واحد متخلف، صدور یک هزار و ۶۵۹ مورد اخطار (تعدادی از بنگاه ها بیش از یک بار اخطار دریافت کرده اند)، تشکیل ۶۰ مورد پرونده تعزیراتی و همچنین جریمه تعدادی از مشاورین املاک به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شد.

کد خبر 2772959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha