کنسولگری آمریکا در اربیل از بازداشت روزنامه‌نگاران ابراز نگرانی کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کنسولگری آمریکا در اربیل درباره افزایش تخلفات علیه روزنامه‌نگاران اعلام کرد که از دولت اقلیم کردستان می‌خواهند که از آزادی مطبوعاتی حمایت کنند و از بازداشت و دستگیری روزنامه‌نگاران بدون حکم قضایی خودداری کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، کنسولگری آمریکا در اربیل اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان باید از بازداشت روزنامه‌نگاران و تفتیش وسایل و تجهیزات آنها بدون حکم قضایی و ضبط وسایل آنها در حین فعالیت حرفه‌ای خودداری کنند.

کنسولگری آمریکا حفظ حقوق روزنامه‌نگاران را ضروری دانست و از دولت اقلیم کردستان خواست تا از آزادی مطبوعاتی و تسهیل دسترسی به اخبار و اطلاعات حمایت کند.

شایان ذکر است که روز شنبه، 13 ژوئن 2024، نژیار محمد، روزنامه نگار و هوار یوسف راننده و به‌هیز آکری، عکاس رسانه خبری کانال8، هنگام پوشش خبری تهاجم ارتش ترکیه به اقلیم کردستان در آمیدی دستگیر شدند و مراجع ذیربط نیز تاکنون هیچ توضیحی درمورد دستگیری این روزنامه‌نگاران نداده‌اند.

کنسولگری از تخلفات علیه روزنامه‌نگاران در سراسر اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد و خواستار اجرای کامل قانون روزنامه‌نگاری شد.

کد خبر 2773036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha