فقدان بودجه فرهنگی اربعین قابل توجیه نیست

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نمازجمعه عنوان کرد: اینکه در ستاد اربعین گفته شود کمیته فرهنگی اربعین بودجه ای ندارد، قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار عنوان کرد: استان ایلام افتخار این را دارد که میزبان زائران امام حسین علیه السلام است ، واین نعمت بزرگی است و اکنون در آستانه اربعین قرار داریم، از همه مسئولینی که در ستاد اربعین تلاش کردند تشکر میکنم از مردم خوبمان که در قالب موکب‌ها و غیر آن برای زائرین خادمی می کند تقدیر و تشکر می کنم ولی چند نکته را یادآور می شوم.

وی افزود: اول اینکه اربعین یک نهضت فرهنگی و معنوی و بصیرتی است، نیاز هست که معرفت زائر افزایش پیدا کند، زیارت با معرفت انجام بگیرد، این معرفت افزایی رکن اصلی کنگره اربعین است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: مطالبه متولیان فرهنگی استان این است که ستاد اربعین برای فعالیت‌های فرهنگی اربعین بودجه ای تخصیص بدهد، نمی‌شود ما بگوییم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستیم و یا اینکه بگوییم در اربعین حسینی زیارت با معرفت، اما در ستاد اربعین گفته شود کمیته فرهنگی اربعین بودجه ای ندارد! این قابل توجیه نیست، امیدوارم هم در ستاد مرکزی اربعین و هم در استان درصدی از بودجه اربعین برای فعالیت‌های فرهنگی و زیارت با معرفت تخصیص بدهند.

کریمی تبار ادامه داد: نکته دوم اینکه الحمدالله بیشترین تردد زائرین حسینی چه در ایام اربعین و چه در طول سال از مرز مهران انجام می‌شود که این هم افتخار معنوی برای ماست و هم فرصت اقتصادی برای بهره‌مند شدن از این کنگره بزرگ است.

وی گفت: شکرگزاری شایسته این فرصت این است که ما تسهیل در تردد زائرین امام حسین علیه السلام در طول سال را فراهم کنیم، اگر چنانچه در تسهیل تردد و رفت و آمد زائرین کوتاهی شد این فرصتی که امام حسین علیه السلام در اختیار ما گذاشته تبدیل به تهدید خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: ساماندهی حمل و نقل کار سختی نیست، تجربه ای در تمام دنیاست که وقتی مسافر می آید چه ریلی و زمینی و چه هوایی با یک بلیط مشکل حل میشود، زمان و مکان بلیط خریداری شده هم مشخص است،  اما در مهران چرا این اتفاق نمی افتد و چرا باید زائرین گله مند باشند، کار شاقی نیست، انتظار زائرین امام حسین این است که مسئولین امر ورود پیدا کنند و هم در گمرک و هم در پایانه مرزی این مشکل تردد را حل کنند.

کریمی تبار افزود: نکته سوم در خصوص پروژه هایی است که باید به مزایده یا مناقصه گذاشته شوند بدون ترک تشریفات انجام نگیرد، طبیعتاً واگذاری پیمانها به افراد خاص بدون مناقصه با مزایده شبهاتی را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: اربعین یک فرصت طلایی برای مردم ماست، قبل از اینکه دولت بخواهد در بحث خدمت رسانی  به زائران ابا عبدالله ورود کند مردم بودند که زائر نوازی کردند و آنها را به خانه های خود بردند و اسکان و پذیرایی کردند، اما متاسفانه این روند نقش مردم دارد کاهش پیدا می کند لذا از ستاد اربعین این درخواست است که زمینه نقش آفرینی مردم برای مشارکت برای مشارکت در تکریم زائرین و پذیرایی از آنها بیشتر فراهم شود و نقش مردم کمرنگ نشوند.

کد خبر 2773040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha