تهیه طرح هادی ۱۴ روستای استان ایلام با هدف گردشگری

سرویس ایلام - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از تهیه طرح هادی هدف گردشگری در ۱۴ روستای استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حبیب‌الله محبی گفت: با عنایت و توجه دولت و حمایت های استاندار محترم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، طرح هادی هدف گردشگری در ۵ روستای کلم بالا(بدره)، زید (بدره)، زنجیره علیا(چرداول)، خوران علیا (ایوان) و بیشه دراز (دهلران) به تصویب رسیده و در مراحل نهایی جهت اجرای این طرح قرار دارند.

وی افزود: با دستور ویژه استاندار ایلام و پیگیری های به عمل آمده، در کارگروه ملی ۹ روستای چشمه پهن(ملکشاهی)، بان‌سرو(چوار)، سیاه گاو(آبدانان)، شیخ مکان(دره شهر)، طولاب(ایلام)، گنجه(بدره)، بهمن آباد(دره شهر)، پشته ارشت(بدره) و تختان(دهلران) از توابع استان ایلام جهت تهیه طرح هدف گردشگری به تصویب رسیده اند که اعتبارات مورد نیاز در طول برنامه هفتم برای تهیه و اجرای طرح هادی هدف گردشگری آن ها به صورت ملی مصوب و اجرایی می‌شود.

محبی خاطرنشان کرد: طرح هادی هدف گردشگری به منظور معرفی جاذبه های گردشگری روستاهای استان می باشد و زمینه های لازم جهت توسعه و ارتقاء گردشگری روستایی و تبدیل گردشگری به موتور محرک اقتصادی روستا، برای بهبود کیفیت زندگی روستائیان ، ایجاد اشتغال برای این عزیزان و معرفی فرهنگ بومی و محلی و صنایع دستی مناطق مختلف صورت می‌شود.

کد خبر 2773081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha