۲۵۸۲۶ واحد صنفی آلاینده در کردستان ساماندهی می شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: مجتمع های صنفی با هدف ساماندهی و انتقال ۲۵ هزار و ۸۲۶ واحد صنفی آلاینده به خارج از شهرها در کردستان ایجاد می شود.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در دومین کارگروه استانی ساماندهی صنوف آلاینده استان کردستان، گفت: در حال حاضر  ۲۲ هزار و ۱۱۷ واحد دارای پروانه، یک هزار و ۷۳۷ واحد در دست اقدام برای دریافت پروانه و یک هزار و ۹۷۲ واحد بدون پروانه در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۱۵ واحد در حال حاضر در شهرک های صنفی مستقر هستند و ۲۳ هزار و ۳۱۱ واحد نیازمند انتقال به خارج از شهر هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، معاون عمرانی استانداری موظف به تسهیل فرآیند صدور مجوز در راستای ساماندهی صنوف آلاینده شد.

خلیقی ادامه داد: همچنین کارگروه های محلی با مسئولیت فرمانداران در هر شهرستان تشکیل و اقدامات لازم برای ساماندهی صنوف آلاینده در هر شهر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مصوبات نهایی کارگروه استانی برای تصویب نهایی به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارجاع داده می شود، یادآور شد: انتظار می رود با اقدامات صورت گرفته نیازمندی های مربوط به شهرک های صنفی و مشکلات آنها به طور کامل بررسی و مرتفع شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تاکنون ۷ شهرک صنفی در استان ایجاد شده و ۴ شهرک صنفی دیگر نیز در حال احداث هستند.

خلیقی گفت: ۱۷ درصد از واحدهای صنفی آلاینده که واجد شرایط انتقال به خارج از شهر هستند، در داخل شهرک های صنفی ساماندهی خواهند شد و باقی مانده واحدهای صنفی آلاینده در خارج از شهرک های صنفی ساماندهی می شوند.

وی اظهار کرد: کاهش چشمگیر آلودگی های محیط زیستی ،ساماندهی بهتر فعالیت های صنفی در استان ، نظم بخشی به فعالیت واحدهای صنفی آلاینده و ارتقای کیفیت زندگی ساکنین استان از مزایای ساماندهی واحدهای صنفی آلاینده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این اداره کل متولی تعیین و صدور مجوز اولیه برای این واحدهای صنفی خواهد بود، افزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش چشمگیر آلودگی های محیط زیستی و ساماندهی بهتر فعالیت های صنفی در استان خواهیم بود.

کد خبر 2773082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha