تداوم اعتراضات علیه ترکیه در مناطق شمال غرب سوریه

سرویس سوریه - SOHR از تداوم اعتراضات در مناطق تحت کنترل ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن پس از اظهارات اخیر ترکیه در رابطه با احیای روابطش با دولت دمشق و باز شدن مجدد گذرگاه‌های مرزی خبر داد.

به گزارش کردپرس، دیده‌بان حقوق بشر سوریه(SOHR) روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که پس از اظهارات اخیر ترکیه در رابطه با احیای روابطش با دولت دمشق و باز شدن گذرگاه‌های مرزی، ده‌ها تن از ساکنان شهر اعزاز در حومه شمالی حلب در منطقه موسوم به «سپر فرات» با برگزاری تجمعی به عادی سازی روابط بین دوکشور اعتراض کردند.

در این گزارش SOHR اظهار داشت که از آغاز ماه جولای در مناطق تحت کنترل ترکیه و شبه‌نظامیان تحت حمایت آن اعتراضاتی در اعتراض به مواضع جدید ترکیه در رابطه با سوریه و بی توجهی به خواسته‌های مردم محلی و وعده‌های داده شده به ساکنان این مناطق شکل گرفته است.

منابع SOHR تاکید کردند که روز شنبه در منطقه موسوم به سپر فرات در حومه شمالی حلب، اعتراضاتی علیه موضع ترکیه و تلاش برای عادی سازی روابط بین آنکارا و دمشق شکل گرفت و شرکت‌کنندگان در این تجمع بنرهایی در محکومیت تحولات اخیر در سوریه برافراشتند.

از سوی دیگر SOHR تصریح کرد که ترکیه یک نیروی نظامی جدید متشکل از ۵ تانک و تعدادی خودروی زرهی را به مواضع ترکیه در خطوط مرزی با مناطق تحت کنترل تحت کنترل نیروهای کرد و دولت سوریه در تل‌رفعت اعزام کرده است.

ترکیه نیروهای جدید را پس از آنکه مشخص شد نیروهای کرد موسوم به نیروهای آزادی بخش عفرین(HRE) برای ورود به مناطق تحت کنترل ارتش ملی در منطقه سپر فرات تلاش می‌کنند به آنجا فرستاد.

کد خبر 2773117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha