مهلت اقامت سیاسی اعضای احزاب کُرد مخالف ایرانی در اقلیم کردستان تمدید نخواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_تمدید و اعطای اقامت سیاسی به افرادی که به دلیل فعالیتهای سیاسی در اقلیم کردستان اقامت دارند متوقف شده است و به گفته این افراد این امر باعث بروز مشکلات بزرگی برای آنها شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، یک منبع از حزب کومله زحمت کشان به صدای آمریکا اعلام کرد، حدود سه ماه است اعطای حق اقامت سیاسی به افراد سیاسی کردستان ایران در اربیل تعلیق شده است افرادی که مجوز اقامت یکساله دارند و مهلت اقامت آنها منقضی شده است با مراجعه به اداره گذرنامه اربیل مهلت اقامتشان تمدید نخواهد شد و به آنها گفته می‌شود به بخش روابط حزب دمکرات مراجعه کنند سپس به وزارت داخله ارجاع داده خواهند شد و در آنجا نیز گفته می‌شود که یک مشکل فنی است که به زودی رفع خواهد شد.

این منبع افزود بسیار مطمئن هستیم که فشارهای ایران بر عراق عامل انجام چنین اقدامی بوده است واقعیت این است که ما قادر نیستیم بین شهرهای کردستان تردد کنیم زیرا در بازرسی‌ها درخواست ارائه حق اقامت می‌شود، این یک مشکل بزرگ است اما هیچ مشکلی در خصوص حق اقامت کاری برای افراد کُرد ایرانی وجود ندارد و می‌توانند هر شش ماه یکبار اقامت خود را تمدید کنند.

شایان ذکر است که رسانه‌های وابسته به ایران به نقل از منابع رسمی اقلیم کردستان اعلام کردند که مدت سه ماه است که اعطای اقامت سیاسی به اعضا و رهبران احزاب کُرد مخالف ایران در اربیل تعلیق شده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند کسانی که اقامت سیاسی یکساله دارند و منقضی شده است به اداره گذرنامه اربیل مراجعه می‌کنند و اقامت آنها تمدید خواهد شد.

بر اساس این خبر در حال حاضر اعضای احزاب سیاسی نمی‌توانند در شهرهای اقلیم کردستان رفت و آمد کنند زیرا از آنها درخواست ارائه اقامت خواهد شد.

در این خبر اشاره شده است که اربیل در راستای اجرای مفاد توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق و اقلیم کردستان مبنی بر خلع سلاح احزاب کُرد مخالف ایران در نزدیکی مرزها، دست به انجام چنین اقدامی زده است و مهلت اقامت افراد سیاسی را تمدید نمی‌کند.

کد خبر 2773118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha