قاطعانه سیاست ترکیه را در تعامل با عراق درخصوص دو موضوع آب و مداخله نظامی در این کشور رد می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- آیت الله بشیر نجفی،مرجع دینی عراق، یکشنبه 31 تیر1403، در دیدار با آنیل بورا اینان سفیر ترکیه در عراق و هیئت همراه او، برمخالفت شدید خود با سیاست ترکیه درمداخله نظامی درعراق و موضوع آب تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، به نقل از کانال تلگرافی دفترآیت الله بشیر نجفی، در این دیدار درخصوص  اهمیت روابط عراق و ترکیه، تداوم همبستگی و همکاری های برادرانه در مسائل مختلف دو ملت به طور عام و بین دو کشور به طور خاص و لزوم احترام متقابل و تداوم تفاهم بین دو کشور گفتگو شد.

در این دیدار همچنین مسئله آب که عراق را در سطوح انسانی، کشاورزی و حیوانی به شدت تحت تاثیر قرار داده است و همچنین اشغال مناطقی در شمال عراق توسط ترکیه به بهانه حملات احزابی مستقر در عراق به ترکیه، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

آیت الله نجفی در این دیدار، اظهار داشت: «ما به صراحت اعلام کردیم، در شرایطی که برای ما مهم است که روابط دو کشور در مسیر مثبت همکاری در زمینه های مختلف تداوم یابد، اما قاطعانه سیاست ترکیه را در تعامل با عراق در خصوص دو موضوع آب و مداخله نظامی که مناطقی ازعراق را در سال های گذشته تحت تاثیر قرار داده است، ردمی کنیم».

گفتنی است که آیت الله العظمی نجفی پیشتر نیز در دیدار هیئتی متشکل از اساتید دانشگاه، کارشناسان و متخصصان مسائل آب و بیابان زدایی، به همراه هیئتی از حرم مطهر امام حسین (ع) تاکید کردند که قطع آب از دولت ترکیه تهاجم  به بشریت است و یکی از موضوعاتی است که نیازمند پیگیری، توجه و آگاهی از آخرین تحولات آن است.

 در این میان شیخ علی النجفی، مدیر دفترآیت الله نجفی به نقل از ایشان اظهار داشته است که  قطع جریان آب عراق توسط  ترکیه آسیب رساندن به بشریت است.

کد خبر 2773127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha