مانور برگزاری اربعین در مرز مهران برگزار می‌شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در جلسه ستاد ویژه اربعین استان گفت: روز یکشنبه هفته آینده در طول مسیر اربعین، پارکینگ‌ها، پایانه شهید رئیسی برکت، پایانه شهید سلیمانی و... مانور برگزاری اربعین انجام خواهد شد تا عملا آنچه باید به زائران ارائه شود سنجش شده و نواقص آن برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا وظایف محول شده در ستاد اربعین را یک وظیفه قانونی و شرعی دانست و گفت: به همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنم که اولویت اصلی امور جاری باید اربعین باشد و سایر امور تا برگزاری اربعین در اولویت های بعدی قرار گرفته و به معاونین تفویض شود و باید تمام قد در خدمت زائران باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۱ مکان از سه‌راهی جندالله تا نقطه صفر مرزی و جاده‌های خروجی به سمت دهلران و ملکشاهی جهت توزیع آب یخ تعیین شده، تأکید کرد: از روز اول صفر امکانات مربوط به دستگاه‌های خدمت‌رسان باید در محل‌های موردنظر مستقر شده و جایی بی‌امکانات نماند.

وی تصریح کرد: از محوطه پایانه‌ها بساط ارزفروشان و سیم‌کارت فروشان جمع‌آوری شوند و غرفه های مربوط به دستفروشان هر چه زودتر دایر شده و مقدمات آن فراهم شود.

استاندار ایلام افزود: تمام نمازخانه ها، اماکن متبرکه و سرویس‌های بهداشتی مسیر تردد زائران و شهر مهران از نظر وسایل سرمایشی، تنظیفات، تأمین آب، مفروش کردن و... بررسی شود و ملاحظات لازم پیرامون تب دنگی از حیث تعیین مکان جمع‌آوری پسماند و زباله در نظر گرفته شود.

بهرام نیا ضمن تأکید بر فضاسازی‌های معنوی و تحول‌ساز در مسیر اربعین، عنوان کرد: نیازمندی‌ها و برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی توسط کمیته موردنظر و با هماهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان ارائه شود تا زائران در یک فضای اربعینی و زیارت معنوی قرار بگیرند.

کد خبر 2773175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha