انتقال سامانه پدافند هوایی Avenger توسط آمریکا به کردستان سوریه

سرویس سوریه - آمریکا سامانه پدافند هوایی Avenger ساخت خود را به پایگاه نظامی خود در کردستان سوریه که تحت کنترل SDF است فرستاده است.

به گزارش کردپرس، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که آمریکا سامانه پدافند هوایی Avenger را به پایگاه نظامی خود در استان حسکه در کردستان سوریه که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) است، فرستاده است.

به نوشته آژانس خبری هاوولاتی، رسانه‌های ترکیه از ارسال کمک‌های نظامی و سامانه‌های پدافند هوایی به کردستان سوریه خبر می‌دهند.

این رسانه‌ها اظهار داشتند که آمریکا سامانه‌های پدافند هوایی را به پایگاه نظامی خود در استان حسکه در کردستان سوریه فرستاده است، پایگاهی که شایعاتی مبنی بر اقامت «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF در آنجا وجود دارد.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه(SOHR) نیز، ارتش آمریکا در هفته گذشته کاروانی متشکل از ۴۰ وسیله نقلیه شامل خودروهای زرهی بردلی، سلاح، مهمات و سیستم‌های پدافند هوایی Avenger به شمال و شرق سوریه ارسال کرده است.

لازم به ذکر است که تاکنون چهار نوع سامانه پدافند هوایی در این پایگاه مستقر شده که می توانند اهدافی را در برد ۴۴۳ کیلومتری هدف قرار دهند که عمدتا این سامانه‌ها با کاربری رهگیری دورن‌ها، هواپیماها در ارتفاع کم و بالگردها ساخته شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه مدعی هستند که این سامانه توسط آمریکا برای SDF ارسال شده است و پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر ارسال سامانه پدافند هوایی به SDF منتشر شده بود اما هیچ بیانیه رسمی از سوی آمریکا این گزارش‌ها را تایید نکرده بود.

کد خبر 2773231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha