۱۱ تروریست وابسته به داعش در اقلیم کردستان دستگیر شدند

سرویس عراق واقلیم کردستان- دستگاه امنیت سلیمانیه اعلام کرد که نیروهای آنها در چهار عملیات موفقیت آمیز توانستند ۱۱ تروریست وابسته به داعش را در حلبچه، سلیمانیه، گرمیان و چمچمال دستگیر کنند، سه نفر آنها از فرماندهان این گروهک هستند که قصد ترور تعدادی از فرماندهان و افسران ارشد امنیتی و اداری را داشته و برای چندین اقدام تروریستی در شهرهای اقلیم برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، دستگاه امنیت سلیمانیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره کل عملیات‌های امنیتی اطلاعات دقیقی از چند گروهک تروریستی (داعش) در اقلیم کردستان دریافت کرد و متوجه شدیم آنها درحال سازماندهی خود بوده و برای انجام چندین عملیات تروریستی و ترور چندین فرمانده و افسر ارشد نیروهای امنیتی برنامه ریزی کرده‌اند.

دستگاه امنیت سلیمانیه اضافه کرد: نیروهای ما پس از پیگیری های مستمر و تحقیقات میدانی، مدارک لازم و دقیق را به دست آوردند، همه مظنونان به مدت چند روز تحت تعقیب و مراقبت دقیق قرار گرفتند و درنهایت از نیت و توطئه تروریست‌ها برای برهم زدن امنیت و ثبات اقلیم اطمینان یافتیم.

دستگاه امنیت سلیمانیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی در چهار عملیات موفقیت آمیز در (۳ جولای ۲۰۲۴) و سپس با کمک اداره کل امنیت شارەزور، ۱۱ تروریست را در استان های حلبچه، سلیمانیه، زندان اصلاح و تربیت بزرگسالان سلیمانه، گرمیان و چمچمال دستگیر کردند که متشکل از جنایتکارترین تروریست ها و هر سه فرمانده این گروهک بودند (دیاری سعدی - امیر میدانی حلبچه و شارەزور)، (اکرام خالد معروف به حاجی اکرام - فرمانده و ناظر اعزام تروریست ها)، (شیرکو عبدالله - فرمانده امنیتی) و ۸ تروریست دیگر به نام های (ع. و)، (ا.س)، (و. ا)، (و. س)، (ز. ا)، (س. م)، (ب. ف)، (دانا عثمان).

به گفته نیروهای امنیتی، این افراد به جرایم خود از جمله قصد ترور تعدادی از فرماندهان و افسران ارشد امنیتی و اداری و برنامه‌ریزی برای چندین اقدام تروریستی در شهرهای اقلیم، اعتراف کردند.

دستگاه امنیت سلیمانیه اشاره کرد که پس از تحقیقات بیشتر، مشخص شد که یک تروریست فراری در انگلیس به اسم (بلال محمود) معروف به یاغی با این گروه ارتباط داشته و آنها را به انتشار ایده دولت به اصطلاح اسلامی افراطی و تروریسم ترغیب کرده است.

نیروهای امنیتی به همراه بیانیه اعترافات تروریست‌ها دیاری سعدی، امیر میدانی حلبچه و شاره‌زور، شیرکو عبدالله محمد، دانا عثمان و اقبال سعدی را منتشر کرده‌اند.

کد خبر 2773243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha