هدف ترکیه از احیای روابط با دمشق حل مشکلات اقتصادی است

سرویس سوریه - «بکر حاج عیسی» رئیس مشترک روابط سیاسی PYD کانتون فرات هدف دولت ترکیه از احیای روابطش با دمشق را حل بحران اقتصادی ترکیه عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، «بکر حاج عیسی» رئیس مشترک بخش روابط سیاسی حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) شاخه کانتون فراتدر سخنانی درباره اهداف دولت ترکیه از احیای روابطش با دمشق اعلام کرد که ترکیه با این اقدام می‌خواهد بحران اقتصادی خود را حل کند.

به نوشته شبکه روژاوا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه چندی پیش در جمع رسانه‌ها حاضر شد و از آمادگی خود برای دیدار با دولت دمشق و بشار اسد خبر داد.

«بکر حاج عیسی» رئیس مشترک روابط سیاسی PYD در کانتون فرات در رابطه با اهداف دولت ترکیه از دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت که ترکیه می‌خواهد بحران اقتصادی خود را با این اقدام حل کند و بار دیگر روابط خود را با دمشق از سر بگیرد.

«بکر حاج عیسی» در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد که آنها به عنوان PYD مخالف روابط دو کشور نیستند اما برای حل بحران سوریه لازم است دولت دمشق و مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه دیدار کند.

لازم به ذکر است که «مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) نیز پیشتر درباره مذاکرات دمشق و آنکارا اعلام کرده بود که SDF موافق مذاکره با همه سوری‌ها، نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی علاقه‌مند به پرونده سوریه است.

کد خبر 2773277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha