استقبال ترکیه از برنده شدن ترامپ در راستای ضربه زدن به کردهای سوریه

سرویس جهان- بنیاد دفاع از دموکراسی ها نوشت: ترکیه بی صبرانه منتظر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکاست زیرا او موافق خروج نیروهای آمریکا از سوریه است که این امر فرصتی برای ترکیه در مقابله با کردها فراهم می کند.

به گزارش کردپرس، اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در مطلبی پیرامون احتمال توافق ترکیه و سوریه برای عادی شدن روابط نوشت: یکی از اهداف این مسئله از نظر ترکیه، ضربه زدن به ساختار سیاسی-نظامی کردهای سوریه است. البته ترکیه خرسند است دونالد ترامپ، رئیس سابق آمریکا در انتخابات امسال نیز برنده شده و بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود.

این اندیشکده آمریکایی با اشاره به روابط خوب میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و فرهم شدن زمینه حمله ترکیه به کردهای سوریه، پس از دستور ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از برخی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2019، نوشت: ترکیه و اردوغان از این که این فرصت تکرار شده و دونالد ترامپ بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود، خرسند خواهند بود.

به نوشته این اندیشکده، ترکیه امیدوار است در صورت برنده شدن ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا، او را به خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مجاب کند. این مسئله می تواند تکرار عملیات نظامی گسترده زمینی ترکیه به این مناطق را به دنبال داشته باشد.

 بنیاد دفاع از دموکراسی ها همچنین درباره پیامدهای عادی شدن روابط میان ترکیه و سوریه نوشت: کردهای سوریه بازنده اصلی این توافق خواهند بود چرا که عادی شدن روابط میان دمشق و آنکارا باعث تضعیف شدن کردهای سوریه خواهد شد.

کد خبر 2773302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha