با انگیزه ترور و اهداف سیاسی به مقر حزب دمکرات کردستان تیراندازی شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول شاخه سوم حزب دمکرات کردستان گفت: «تیراندازی به مقر این حزب در کرکوک با انگیزه سیاسی و ترور بوده است؛ از دو نقطه پشت مقر تیراندازی شد که پیشمرگه‌ها به خوبی پاسخ دادند».

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز شنبه ۲۰۲۴/۷/۲۷، محمد کمال، مسئول شاخه سوم حزب دمکرات کردستان در کرکوک درباره تیراندازی به مقر این حزب گفت: «پیش از این نیز می‌دانستیم که مقر شاخه سه هدف دشمنان است، بنابراین همه پیشمرگان و محافظان درحالت آماده باش بودند».

بامداد روز شنبه ساعت ۳:۰۰ مقر شاخه سه حزب دمکرات کردستان در کرکوک مورد هدف تیراندازان قرار گرفت. محمد کمال دراین باره افزود: « از دو نقطه پشت مقر تیراندازی شد؛ از داخل قبرستان و از ساختمانی در پشت قبرستان».

به گفته مسئول شاخه  سوم حزب دمکرات کردستان، پیشمرگه و محافظان پاسخ تیراندازی را دادند و سپس تیراندازان از محل متواری شدند.

محمد کمال درمورد انگیزه تیراندازان اظهار داشت که این حادثه با انگیزه سیاسی و ترور صورت گرفته است و وضعیت کنونی کرکوک که بحث های داغی بر سر تشکیل دولت محلی آن وجود دارد نیز به این موضوع مرتبط است.

نیروهای امنیتی درحال تحقیق درمورد این حادثه هستند. محمد کمال همچنین اضافه کرد: «چهار روز پیش فرمانده عملیاتهای مشترک را مطلع کردم و نیروهای تاکتیکی به اینجا فرستادند، اما این نیروها در پشت مقر مستقر نبودند به همین دلیل هم توانستند به سمت آنها حمله کنند و به خوبی پاسخ آنها را دادند.

شایان ذکر است صبح روز شنبه به منزل مسئول سابق دفتر اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک نیز تیراندازی شده است.

محمد عثمان، مسئول سابق دفتر اتحادیه میهنی در کرکوک در این باره گفت: «پس از حادثه به محل تیراندازی رفتیم، یک ماشین اوپل با پیاده رو برخورد کرده بود و خراب و رها شده در آنجا بود که احتمالاً تیراندازها از آن استفاده کرده‌ باشند».

بر اساس گزارشات، هیچ یک از این حوادث تلفات جانی نداشته است.

کد خبر 2773313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha