دیدار مسعود پزشکیان با نخست وزیر سوریه در حاشیه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری

سرویس سوریه - «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه و هیأت همراه وی در حاشیه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ایران با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

به گزارش کردپرس، «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه و هیأت همراه وی شامل «محمد سامر خلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه و پناهجویان سوریه در حاشیه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ایران با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

 در این دیدار «مسعود پزشکیان» تاکید کرد که روابط دوجانبه برای چندین دهه از طریق حمایت مشترک از اهداف عادلانه و محقانه‌ی هر دو طرف، همواره خوب و متمایز بوده است.

مسعود بزشکیان در ادامه بر اهمیت تمرکز بر توسعه روابط در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی، علمی و فرهنگی و لزوم ارتقای آن به سطح روابط سیاسی و همچنین اهمیت تمرکز دو طرف بر تحکیم روابط بین دو ملت در عرصه‌های مختلف به گونه‌ای که به تقویت مواضع کشورها و مردم منطقه کمک کند تاکید کرد.

پزشکیان با اشاره به لزوم ارزیابی اهداف محقق شده در مسیر روابط و شناسایی نکاتی که همچنان نیازمند توجه بیشتر و کار مشترک است، بعد نهادی در تداوم تقویت و توسعه روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها را با اهمیت دانست.

«حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان در مسئولیت مهمی که مردم ایران بر عهده وی گذاشته‌اند، گرم‌ترین سلام‌ها و صمیمانه‌ترین تبریکات رئیس‌جمهور سوریه را نیز به رئیس جمهور ایران رساند.

«حسین عرنوس» همچنین دعوت «بشار اسد» را به همتای ایرانی خود برای سفر در اسرع وقت به دمشق ابلاغ کرد.

عرنوس با ابراز اطمینان از تعمیق روابط دو کشور در مراحل بعدی خاطرنشان کرد: «وضعیت سوریه در حال حاضر به لطف فداکاری مردم سوریه و ایستادگی برادران و دوستان در کنار سوریه و مردم آن امن‌تر و باثبات‌تر شده است.»

کد خبر 2773404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha