اصلاح فرآیندهای تولید در حوزه کشاورزی دست دلالان را بر بازار کوتاه می کند

بازرس کل استان کردستان گفت: دلالان بخش کشاورزی یکی از مشکلات این بخش هستند که باید برای کوتاه کردن دست آنان، فرآیندهای تولید اصلاح شود.

به گزارش کرد پرس، عیسی هواسی با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و استماع و رسیدگی به مشکلات مردم، تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی را نیازمند پیش قدم شدن مدیران و اصلاح فرآیندها در زنجیره تولید عنوان کرد و گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دستورات رییس قوه قضاییه و ریاست عالی سازمان مبنی بر حضور مسئولان در بین مردم و استماع بدون واسطه و وثیق مشکلات آنها، امروز بازرسی کل استان با توجه به حجم شکایات واصله از سازمان جهاد کشاورزی استان در این مجموعه حضور یافت.

وی با تأکید بر حضور و ارتباط مستمر و تنگاتنگ مدیران دستگاه های اجرایی با مردم، توصیه به تقویت ارتباطات با ارباب رجوع را از وظایف مسئولان بیان کرد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی یک روز در هفته را برای پاسخگویی به مردم در نظر گرفته و جوابگوی سوالات آنها باشند.

بازرس کل استان کردستان موضوع رعایت الگوی کشت را یکی از اهداف مورد بحث دانست که با توجه به مدیریت درست در حوزه منابع آبی و کشت محصولات اقتصاد محور می تواند باعث رشد کشاورزی و صادرات آن شود.

هواسی اظهار کرد: همچنین موضوع کاداستر و موضوع فرهنگ ایجاد خانه باغ و تغییر کاربری اراضی از موضوعات مهمی است که می تواند تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی به خصوص امنیت غذایی و مسائل زیست محیطی باشد.

وی با اشاره به موانع طرح های تولیدی، مشکلات حوزه اراضی، نظارت بر خرید تضمینی گندم را نیز نیازمند رسیدگی ویژه دانست و ادامه داد: هنر یک مدیر خوب ارائه راهکار برای حل مشکلات مردم است و از مدیران خواست تا با نگاه مثبت مشکلات را بررسی و از ظرفیت های قانون برای حل مشکلات مردم اقدام کنند.

بازرس کل استان کردستان دلالان بخش کشاورزی را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و یادآور شد: باید برای کوتاه کردن دست آنان فرآیندهای تولید اصلاح شود.

هواسی بیان کرد: تحقق جهش تولید نیازمند مشارکت مردم است و مشارکت مردم در گرو اراده مدیران برای حل مشکلات و  پیش قدم شدن در تسهیل کارهاست.

در این جلسه بازرس کل استان، معاون نظارت و بازرسی و همکاران گروه تولیدی بازرسی کردستان به مدت ۴ ساعت به درخواست و مشکلات اکثر مراجعه کنندگان با حضور مدیران جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه رسیدگی و دستورات لازم برای حل مشکل آنها به گروه های ذیربط صادر شد.

کد خبر 2773428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha