قالیباف: مجلس از تمام ابزارها برای حمایت از دولت در مسیر پیش رو حمایت می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از همه ابزارها استفاده می کند تا از دولت در مسیر دشوار پیش رو حمایت کند.

به گزارش کرد پرس، محمدباقر قالیباف در ابتدای مراسم تحلیف رئیس جمهور که با حضور مهمانان داخلی و خارجی در صحن علنی مجلس برگزار شد، گفت: همگان دیدند در فرصت زمانی بسیار کوتاه، وفق قانون اساسی در یک انتخابات کاملا رقابتی و سیاسی در سلامت و امنیت کامل رئیس جمهور کشورمان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این امر حاکی از ثبات و اقتدار مثال زدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امروز شروع یک دوره جدید و پر افتخار از حیات انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز نمایش وحدت کلمه و صدای واحد ایرانیان برای همه دنیا است، اظهار کرد: اینک ما ایستاده ایم و بر سر عهدی که بسته ایم، خواهیم بود.

قالیباف با بیان اینکه مجلس از همه ابزارها استفاده می کند تا از دولت در مسیر دشوار پیش رو حمایت کند، ادامه داد: ایران را با همدلی همه ایرانیان از هر طیف، گروه، مذهب و زبان و غیره خواهیم ساخت.

وی یادآور شد: امروز روز تاریخی است، روزی که نه تنها دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران برای خدمت به مردم قسم می خورد بلکه ما نیز متعهد می شویم که برای پیشرفت و اعتلای کشور و تامین رفاه مردم و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی قوه مجریه را یاری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مجلس شورای اسلامی از تمام ابزارها تقنینی، نظارتی و مشورتی خود استفاده خواهد کرد تا از دولت در مسیر دشوار پیش رو برای خدمت صادقانه به ملت شریف ایران حمایت کند.

قالیباف گفت: ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می دانیم و در این راستا تصریحات مکرر رئیس جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی رعایت سیاست های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا مجلس خود را در کنار دولت تعریف می کند و اطمینان داریم که در صورت رعایت این اصول از سوی دولت مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور شاهد صدای واحد ایران خواهیم بود که می تواند آینده ای روشن را برای مردم عزیزمان رقم بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما معتقدیم چراغ راه حرکت کشور عقلانیت انقلابی است که مخرج مشترک انقلابی گری و کار آمدی می باشد که می تواند رفاه مردم و پیشرفت کشور را در فضای عادلانه با تکیه بر مردم و باور به سنت های الهی رقم بزند، در این مسیر توجه به تحولات جهانی و داخلی از جمله تغییرات فناوری و نو آوری و تغییر آرایش قدرت های منطقه ای و جهانی امری ضروری که باید با چشم اندازی روشن و اراده ای استوار جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم.

قالیباف ادامه داد: امروز ما به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم دولتی که بتواند آرمان ها را مبتنی بر واقعیت ها دنبال کند و رفاه امید و زندگی و عدالت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی یادآور شد: تمامی ارکان و قوای کشور باید عزم جدی برای تحول در اداره کشور داشته باشند و در این زمینه با قوه مجریه همراه شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گسترش صلح و ثبات در منطقه دغدغه اصلی ما بوده و هست و همانطور که در سال های گذشته با دیپلماسی فعال و تقویت محور مقاومت برای این منظور همت گماشته ایم به این راه مقدس ادامه خواهیم داد، امروز نه تنها مساله اول جهان بلکه مساله اول انسانیت قضیه غزه است، ماجرای غزه رویا رویی محور شرافت در برابر محور جنایت است، همه باید مشخص کنند در کدام سمت تاریخ قرار گرفته اند.

قالیباف گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته مقابل باند جنایت و در کنار شرافت و انسانیت قرار خواهد داشت، متاسفانه تنش زایی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم اشغالگر قدس در نهایت بی رحمی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: امروز تاریخ در حساس ترین زمان خود در دفاع از مظلوم و صلح به سر می برد و حمایت آمریکا و مداخلات ناصواب قدرت های غربی مانع حل مساله فلسطین است که باید با واکنش همه کشورهای مسلمان و آزادی خواه روبرو شود.

کد خبر 2773430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha