جوامع مدعی دموکراسی باید نتانیاهو را به خاطر ترور «اسماعیل هنیه» محاکمه کنند

فعال سیاسی شناخته شده کردستانی گفت: جوامع بین المللی که مدعی دموکراسی هستند، باید ترور اسماعیل هنیه به دست صهیونیست ها را محکوم کرده و نتانیاهو را به خاطر این عمل محاکمه کنند.

دکتر جلال جلالی زاده در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: ترور اسماعیل هنیه یکی از ناجوانمردانه ترین و وحشیانه ترین ترورهای رخ داده تا کنون در دنیا بوده است؛ در کل خود عمل ترور نشانه نامردی، ناجوانمردی، بی شرفی و ترسو بودن است اما ترور شخصی که در کشوری دیگر اقامت دارد و برای یک مراسم دعوت شده است، توهین به شعور بشریت، استقلال یک کشور، صلح و عدالت جهانی و اهانت به تمام بشریت است.

وی اظهار کرد: واقعا ترور اسماعیل هنیه باعث شد تا دل تمام انسان های آزاده خواه، مسلمان و باشرف دنیا به درد آید. هنیه کسی است که سال ها برای آزادی ملت خود و سرزمینش جنگیده و در این راه فرزندان و نوه هایش را از دست داده است.

نماینده ادوار مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اسرائیل حضور اسماعیل هنیه در ایران را یک فرصت برای ترور برشمرد در حالی که هیچ عقل، منطق، وجدان و دینی این عمل آنها را قبول نمی کند.

جلالی زاده با بیان اینکه نه تنها ایران بلکه تمام کشورهای اسلامی و جوامع بین المللی که ادعای دموکراسی دارند، در مقابل این جنایت اسرائیل نباید سکوت کرده و باید آنها را محکوم کنند، ادامه داد: دادگاه های بین المللی باید نتانیاهو را برای این جنایت دردناک محکوم، دستگیر و زندانی کنند.

وی در خصوص آینده جنبش حماس پس از این اتفاق تلخ، بیان کرد: شاید کشته شدن رهبران یک نهضت بر جریان آن در مقطع کوتاهی تاثیر منفی داشته باشد اما جنبش حماس که بیش از ۵۰ سال از عمر فعالیت آن می گذرد، در درون خود آنقدر رهبر  دارد که بتواند پس از این اتفاق باز هم آرمان های خود را ادامه دهد.

این فعال سیاسی یادآور شد: حتی در آینده نزدیک کشته شدن رهبری مانند اسماعیل هنیه، فعالیت های این جنبش را قوی تر از گذشته کرده و ترور هیچ فردی نمی تواند این جنبش را متوقف کند و قطعا هواداران آنان نیز راه رهبر خود را ادامه داده و به مبارزه خود ادامه می دهند.

کد خبر 2773486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha